قدس آنلاین:وزیر امور خارجه کشورمان به خبرنگاران گفت: ان شاالله فردا به تهران خواهیم رفت.

ظریف: ان شالله فردا به تهران بر می گردیم/هنوز بیانیه ای آماده نشده است

به گزارش خبرنگار اعزامی قدس آنلاین به لوزان سوئیس،وی روند مذاکرات را رو به جلو ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم تا پایان امشب بیانیه آماده شود

ظریف اضافه کرد: ازابتدا هم گفته بودیم قرار نبود توافقی امضا شود. ما همواره گفته بودیم که فقط یک توافق خواهد بود و آن توافقی است که در پایان مذاکرات در تاریخ ۳۰ ژوئن(۱۰ تیر) انجام می شود.

ظریف در پاسخ به این سوال که موارد اختلافی همان 2 ورد قبلی است بیان کرد: اکنون تا حدود زیادی درباره همه موضوعات کما یبش مسئله حل و فصل شده است ولی به این معنا نیست که همه مسائلی که قرار است در توافق نهایی بیاید کاملا مشخص است که در متن چگونه خواهد بود. قرار است اگر امروز به نقطه تفاهم برسیم در آینده نزدیکی هیئت ها شروع به کار روی متنی کنند که در اخر ژوئن قرار است متن توافق باشد.
وزیر خارجه اضافه کرد: آنچه امروز امیدواریم به آن برسیم، رسیدن به راه‌حل‌هاست. البته در مذاکرات فراز و نشیب همیشه زیاد است. الان که با شما صحبت می‌کنم، امید خوبی برای رسیدن به فهم مشترک در مورد موضوعات وجود دارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا جزئیات راه حل ها در بیانیه امروز منتشر خواهد شد بیان کرد: هنوز بیانیه ای آماده نشده است و من نمی توانم درباره بیانیه ای که آماده نشده است قضاوت کنم.
وزیرخارجه کشورمان در پاسخ به اين سئوال كه آيا امشب مذاكرات به پايان مي رسد گفت: من یاد گرفتم پیش بینی نکنم. در دیپلماسی چند وجهی پیش بینی کردن امری اشتباه است. اما امیدوارم که اگر همه چیز خوب پیش برود، آخر امشب یک اطلاع رسانی رسمی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.