گروه میهن-  محمود مصدق - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال گذشته مانع افزایش تعرفه تلفن همراه از سوی اپراتورها شده است، تأکید کرد : امسال هم بنای افزایش تعرفه آنرا در زمینه صوت و دیتا نداریم .

واعظی:  بنای افزایش تعرفه تلفن همراه را نداریم

به گزارش خبرنگارما ، محمود واعظی روز گذشته و در اولین نشست خبری خود در سال 94 با اعلام این مطلب در خصوص تعرفه تلفن ثابت نیز گفت : با توجه به اجرای طرح هم کد سازی در ارتباط با تعرفه تلفن ثابت، با مخابرات یک قرار 6 ماهه گذاشتیم تا کمیته ای این موضوع را مورد بررسی قرار دهد .

وی سپس به بحث پارازیتها پرداخت و گفت: در این ارتباط  سال گذشته  از سوی وزارت ارتباطات  گزارشی به ریاست جمهوری ارسال شده  که در حال حاضر در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است و امیدواریم زودتر به نتیجه روشنی  برسد. البته ما هم طی این مدت بی کار ننشستیم وبا همکاری سازمان انرژی اتمی  هرجا که دیدیم پارازیتها بیش از حد مجاز است، موضوع را تذکر دادیم .

واعظی با اشاره به اینکه حفظ حقوق شهروندی شعاردولت تدبیر و امید است، گفت : بر این اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرحهای مختلفی از جمله هم کدسازی تلفن ثابت و کاهش 20 درصدی تعرفه اینترنت خانگی را  اجرایی کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص کیفیت اینترنت نیز گفت : ما در زمینه افزایش کیفیت اینترنت همه تلاش خود را کردیم، اما متأسفانه به دلیل قدیمی بودن شبکه ها، خیلی در این بخش موفق نبودیم  و در واقع بنده در این بخش خیلی  راضی نیستم، زیرا مردم باید در آرامش و با اعصاب راحت از اینترنت استفاده کنند .  

واعظی با اشاره به اینکه امیدوار است وزارت ارتباطات در سال 94 مشکلات سال گذشته را نداشته باشد ،  به بحث فیلترینگ پرداخت و گفت :  فیلتر کردن سایتها ربطی به وزارت ارتباطات ندارد و ما فقط یک عضو از کارگروه برخورد با مصادیق مجرمانه هستیم، اگرچه بیشترین فشارها را تحمل می کنیم .با این وجود با ابداع فیلترینگ هوشمند  تلاش می کنیم فقط  صفحاتی از سایتها که مشکل اخلاقی دارند، مسدود شوند .

واعظی همچنین پیش از نشست با خبرنگاران رسانه های جمعی، در دیدار نوروزی با معاونان و مدیران  وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی کشور، به عملکرد سال گذشته  وزارتخانه متبوعش اشاره کرد و گفت :  در سال گذشته با تلاش‌هایی که در بخش‌های مختلف صورت گرفت، ظرفیتهای ارتباطی کشور دو برابر شد که ما تلاش داریم امسال همان ظرفیتهای دو برابر شده را تا سقف دو برابر افزایش دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر هشت میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد  که امید است با  دوبرابر شدن پهنای باند  در سال 94 تعداد کاربران اینترنت به سرعت افزایش یابد .

وی افزود :  در حال حاضر 20 میلیون گوشی هوشمند تلفن همراه در دست مردم است که پیش بینی می شود از این تعداد، هشت میلیون نفر  ازاینترنت تلفن همراه استفاده می‌کنند .

وی همچنین به نزدیک شدن به زمان پایان برنامه‌ پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: لازم است اکنون به فکر برنامه‌ ششم توسعه باشیم و برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای باشد که نیازمندی‌های مردم در بخشهای مختلف را در بر گرفته و برآورده کند. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که در قالب برنامه ششم توسعه بتوان تحولی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کرد، چرا که دنیا به سرعت در حال تغییر است و ما همچنان در برخی بخشها با همان شیوه‌های سنتی خود پیش می‌رویم که لازم است در این موارد حتما تحولاتی ایجاد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.