پلیس مالزی روز دوشنبه از متلاشی شدن یک شبکه تروریستی در این کشور خبر داد و اعلام کرد 17 شبه نظامی مظنون در عملیات پلیس بازداشت شدند.

یک شبکه تروریستی در مالزی متلاشی شد/ بازداشت 17 تروریست

 به گزارش ایرنا، خالد ابوبکر، بازرس کل پلیس مالزی در توئیتر خود اعلام کرد 17 نفر که در حال برنامه ریزی برای انجام فعالیت های تروریستی در این کشور بودند روز یکشنبه به وسیله نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم بازداشت شدند.

دو نفر از افراد بازداشت شده این باند تروریستی در مالزی به تازگی از سوریه بازگشته بودند.

بازرس کل پلیس مالزی که بالاترین مقام پلیس این کشور است بار دیگر تاکید کرد که مالزی هرگز اجازه نخواهد داد به مرکز ترانزیت یا مخفیگاه گروه های تروریستی تبدیل شود.

پلیس مالزی فروردین ماه جاری نیز دو شهروند عراقی را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و تهدید به مرگ سفرای عربستان سعودی و قطر بازداشت کرد.

این بازداشت ها و مقابله با تروریست ها در مالزی در حالی صورت می گیرد که یک مقام بلندپایه امنیتی این کشور پیش از این از احتمال وقوع حادثه ای همانند حمله به نشریه شارلی ابدو که در پاریس اتفاق افتاد، در این کشور جنوب شرق آسیا خبر داده بود.

دولت مالزی مدعی است 61 تبعه این کشور با گروه تکفیری داعش در سوریه همکاری می کنند و براساس برآوردهای اطلاعاتی مالزی، 80 نفر این کشور را برای پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه ترک کرده اند.

این در حالی است که منابع آگاه معتقدند تعداد مالزیایی هایی که با تروریست های داعش همکاری می کنند بیش از آمار رسمی است و هم اکنون صدها نفر با تفکرات افراطی در زندان بسر می برند.

مقامات مالزی ادعا می کنند تنها 75 نفر از اتباع این کشور به اتهام همکاری با داعش دستگیر و در زندان بسر می برند.

مالزی پیش از این و در سال 2000 میلادی به وسیله گروه افراط گرای کامپولان میلیتان مالیزیا تهدید شده بود. جماعت اسلامی مالزی نیز اقداماتی انجام داده بود که پلیس حدود 300 نفر از آن ها را دستگیر کرد و براساس آمار رسمی پنج درصد از این افراد بار دیگر به گروه های تروریستی روی آورده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.