قدس آنلاین: امام پور - در آستانه شانزدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی و روز مادر، جمعی از مسئولان استانی و شهری و همرزمان شهید صیاد شیرازی با مادر این شهید والامقام دیدار کردند.

همرزمان شهید صیاد شیرازی با مادر این شهید والامقام دیدار کردند

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه فرارسیدن شانزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، فرمانده قرارگاه عملیاتی  آجا در منطقه شمال شرق، فرمانده لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) خراسان،  مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی و مدیرکل صدا وسیمای استان و جمعی دیگر از همرزمان این شهید والامقام، با شهربانو شجاع مادر شهید صیاد شیرازی دیدار کردند.

در این دیدار امیر جهانشاهی در خصوص نقش و جایگاه امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی در سخنانی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی به معنای واقعی یک انسان کامل و با کمالات بالا بود و از همان روزهای نخست پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت و تا آخر قطره خون خود پای آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و این نظام و انقلاب ایستاد.

وی افزود : پس از بیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی علیه ایران آغاز شد و شهید صیاد شیرازی در از آغاز تا پایان این جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر بود و با تمام قوا از آب و خاک و ناموس خویش دفاع کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی آجا در منطقه شمال شرق بیان کرد: با توجه به درخواست خواهر شهید صیاد شیرازی درخصوص ساخت یک مجموعه فرهنگی به نام این شهید والامقام  باید بگویم که ساخت مجموعه فرهنگی صیاد شیرازی به تصویب رسیده و  مقرر گردید که مجموعه‌ای به مساحت 400 متر مربع با همکاری آموزش و پرورش خراسان رضوی و بنیاد حفظ نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ساخته شود.

حجت‌الاسلام علی نهاوندی مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: مجموعه صدا و سیمای خراسان رضوی در حال ساخت انیمیشنی با موضوع شهید صیاد شیرازی است و این اثر هنری در مراحل پایانی‌اش قرار دارد.

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در ساعت 6 صبح در روز بیست و یکم فروردین ماه 1378 مقابل درب منزل مسکونی خود در تهران مورد هدف عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و به فیض شهادت نایل شد.

علت اصلی ترور این فرمانده دلاور در سال 1378 توسط عوامل گروه تروریستی منافقین، بنا به اعتراف منافقین کوردل حضور فعال این دلاور شهید درعملیات مرصاد که نتیجه آن به هلاکت رسیدن بسیاری از منافقین شد، بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.