دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هیچ خطری بدتر از خطر جنگ مذهبی و ستیزه‌جویی دینی نیست.


اراکی: هیچ خطری بدتر از خطر جنگ مذهبی نیست

به گزارش ایسنا،آیت‌الله محسن اراکی در دیدار "احمداف" نماینده مجلس سنای قزاقستان و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور و "بغداد میریوف" سفیر قزاقستان در تهران با تشکر از دعوت رسمی رئیس‌جمهور قزاقستان برای حضور در اجلاس رؤسای ادیان جهان و سنتی، اظهار کرد: از این همت رئیس‌جمهور قزاقستان در اهتمام ویژه به امور جوامع بشری و جوامع اسلامی بویژه اختلافات مذهبی که امروز دامنگیر کشورهای اسلامی شده است، تقدیر می‌کنم.

وی با بیان این‌که «هیچ خطری بدتر از خطر جنگ مذهبی و ستیزه جویی دینی نیست» اظهار کرد: اقدام رئیس‌جمهور قزاقستان در برگزاری این اجلاس در شرایط کنونی جای تشکر و قدردانی دارد.

اراکی افزود: ما ضمن اینکه همکاری و حضور خودمان را در این اجلاس اعلام می‌داریم، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز این آمادگی را دارد که در مسائل پیرامون نزدیک کردن مذاهب و ادیان با کشور قزاقستان همکاری کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امیدواریم در سفری که به اجابت دعوت رئیس‌جمهور قزاقستان به این کشور خواهیم داشت پایه‌های همکاری بیشتری در زمینه تقریب و مسائل دینی و مذهبی را پی‌ریزی کنیم.

وی اظهار کرد: در عرصه آموزش، پژوهش، هنر و فرهنگ پیرامون تقریب، مجمع جهانی تقریب کارهای خوبی را صورت داده است که امیدواریم بتوانیم در این عرصه‌ها با هم همکاری داشته باشیم.

در ابتدای این دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور قزاقستان به صورت رسمی از آیت‌الله اراکی برای حضور در پنجمین اجلاس رؤسای ادیان جهانی و سنتی با عنوان "گفت‌وگوی رؤسای ادیان و سیاستمداران در راه صلح و پیشرفت" که 19 الی 21 خرداد ماه در شهر آستانا برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.