عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه سوئیس نقطه قوتی در پیگیری حقوق ملت ایران در عرصه دانش هسته ای است.

بیانیه سوئیس نقطه قوتی در پیگیری حقوق ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد تیم مذاکره کننده در روند مذاکرات مفید بود و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اعلام کردند به تیم مذاکره کننده هسته ای کاملا اعتماد داریم و از زحمات فراوان آنان قدردانی می کنیم.

وی اظهار کرد: دشمنان نظام و انقلاب باید منطق هسته ای ایران را که کاملا در چارچوب معاهده ان.پی.تی و فعالیت های صلح آمیز است پذیرا باشند زیرا در صورت عدم انعطاف آنان در برابر خواسته های به حق ایران دوباره به فعالیت های گذشته با قوت بیشتر باز می گردیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول 36 سال گذشته دنیای استکبار تلاشهای فراوانی کرده است که جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد اما انقلاب اسلامی با ظرفیت مردمی و با اعتقادی که به توان و ایستادگی مردم داشته و دارد توانسته است در برابر فشارهای دشمنان مقاومت کند.

وی اظهار کرد: امروز استکبار در برابر منطق هسته ای جمهوری اسلامی که با پشتوانه مردمی بر سر آن ایستادگی می کند، پذیرای حقوق ملت ایران در این عرصه شده است اما نباید فراموش کنیم که تجربه و سابقه دشمنان نشان داده است که موضع خود را به راحتی تغییر می دهند.

این نماینده مجلس افزود: در تبدیل بیانیه سویس به توافقنامه نباید اجازه شیطنت به دشمنان داد و در ماههای باقی مانده تا رسیدن به توافق در این عرصه باید همه راههای گریز احتمالی دشمنان از تعهدات خود نسبت به ایران، بسته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به هوشیاری تیم مذاکره کننده و هدایت های ارزشمند رهبر معظم انقلاب و شناختی که از طرف مذاکره کننده و سابقه آنها وجود دارد امیدواریم توافق نهایی در تابستان امسال در موضوع هسته ای دارای همه جوانب و تامین کننده حقوق ملت ایران باشد.

ایران و کشورهای 1+5 روز سیزدهم فروردین ماه با صدور بیانیه مشترک، چارچوب توافقی را پی ریزی کردند که می تواند پایانی بر بیش از یک دهه اختلاف بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران باشد.

در این بیانیه که توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرائت شد فعالیتهای هسته ای ایران به رسمیت شناخته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.