سینا حسینی : پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات رئیس فدراسیون فوتبال ایران وکارلوس کی‌روش برای ادامه همکاری و اوج گیری تنشها میان کفاشیان و کی‌روش وزارت ورزش و جوانان در اقدامی عجیب و دور از انتظار  ...

دخالت مستقیم وزارت ورزش در مذاکرات کی روش و فدراسیون

نماینده خود را برای شرکت در جلسات مذاکرات این دو مقام فوتبالی معرفی کرد تا رسماً شاهد دخالت وزارت ورزش و جوانان در امور اجرایی فدراسیون فوتبال باشیم.

در شرایطی که علی رغبتی- عضو کارگروه نظارت بر حضور مربیان خارجی- چند روز پیش به صراحت اعلام کرده وزارت ورزش و جوانان در جریان حضور یا عدم حضور کی‌روش هیچ اعمال نظری نخواهد کرد و در این ارتباط فدراسیون فوتبال مستقل عمل می‌کند، روز پنج شنبه محمود گودرزی با صدور حکمی رضا حسنی خو- مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان- را مأمور کرد تا به عنوان نماینده این وزارتخانه در جریان مذاکرات کفاشیان و کی‌روش حضور داشته باشد و همه چیز را به صورت دقیق به اطلاع وزیر ورزش و جوانان برساند.

اقدام بحث برانگیز وزیر ورزش و جوانان در این مقطع با واکنش تند منتقدان رو به رو شد، به شکلی که همه مدعی شدند همچنان لیوان دست کفاشیان نیست و او همانند دوره فعالیت محمد علی آبادی، علی سعید لو و محمد عباسی در دولت دهم و یازدهم مجری تصمیمات مقامهای دولتی است و هیچ اختیاری از خود ندارد، چون اگر غیر از این بود در برابر این اقدام غیرمسؤولانه ایستادگی می‌کرد!

با این حال مازیار ناظمی -سخنگوی وزارت ورزش- با دفاع از این اقدام در این خصوص گفت: مباحث تیم ملی فوتبال و نظر هواداران و مردم برای این تیم، مورد توجه مدیران وزارت ورزش و جوانان است. تیم ملی جایگاه خاصی در سیستم مدیریتی وزارت ورزش دارد و با توجه به اینکه در روزهای اخیر اخبار و شایعات زیادی پیرامون مذاکرات فدراسیون فوتبال و کی‌روش منتشر شده و برای آنکه وحدت رویه مناسبی در این زمینه ایجاد شود و از انتشار اخبار ضد و نقیض جلوگیری شود، آقای حسنی خو، مشاور وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده وزارت ورزش معرفی شد تا در جلسات حضور مستقیم داشته باشد.

از وزارت ورزش خبر می‌رسد در پی حمایتهای مردمی از کی‌روش و همچنین انتقادهای گسترده از وزارت ورزش به اتهام اعمال نفوذ در برکناری سرمربی تیم ملی، تصمیم های قبلی تغییر کرده و حالا موضع وزارت، حفظ این مربی است.این در حالی است که فدراسیون فوتبال و در رأس آن علی کفاشیان این روزها منتظر دریافت خبر قطع همکاری کی‌روش هستند و کفاشیان نیز از حالا اعلام کرده جانشین کی روش، خارجی است.

به نظر می‌رسد اختلاف نظر های وزارت ورزش با رئیس فدراسیون فوتبال در حال شدت یافتن است و بعید نیست همان‌گونه که در گذشته کفاشیان در خصوص انتخاب یا برکناری علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی تصمیم گیرنده اصلی نبود،‌ این بار نیز همین اتفاق رخ دهد و دوباره بگوید لیوان آب دستش نبوده است!

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.