۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 275511

قدس آنلاین:با گذشت قریب به دو هفته از آغاز تهاجمات گسترده هوایی رژیم آل سعود به سرزمین بی دفاع یمن بنا به ادعای درخواست منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور متاسفانه شاهد کشتار و جنایت آل سعود بر علیه ملت مظلوم و بی دفاع یمن هستیم و این جنایت مورد حمایت قدرتهای استکباری قرار دارد .

آغازشکست  آل سعود در یمن

همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان پنج شنبه گذشته بدان اشاره فرمودند آمریکای جنایتکار همیشه هم سو با رژیم های مداخله گر و غاصب است و در تمامی عرصه ها از جنایت های هم پیمانان خویش حمایت های گسترد ه ای را به عمل می آورد. آمریکا در طی دو هفته گذشته به دنیا نشان داده که با حمایت های بی دریغ از خاندان سعودی در جنایت های این کشور علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن شریک است . حتی در طی یکی دو روز گذشته کنگره امریکا ، کاخ سفید و پنتگون اعلام کرده اند که تسلیحات و امکانات دفاعی و لجستیکی جدیدی را در اختیار رژیم های عربستان و امارات برای تشدید حملات به سرزمین یمن قرار می دهند.

خوشبختانه با گذشت دو هفته از آغاز تهاجمات ،تنش هایی بین برخی از دولت ها که به نوعی احساس می شد از آل سعود حمایت می کردند شکل گرفته که می تواند بیانگر آغاز شکست آل سعود در جنگ مداخله جویانه و جنایتکارانه باشد.

انتظار می رفت دولتهای السیسی در مصر و نواز شریف در پاکستان به صورت تمام و کمال از چنین مداخله دخالت جویانه ای حمایت کنند، اما اعتراضات مردمی و انتقادات جدی که   به جنایتهای آل سعود و هم پیمانانش در شورای همکاری خلیج فارس ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا شکل گرفته موجب تردیدهای جدی در اقدامات همکاری و هم سویی برخی از کشورها خصوصا مصر و حتی ترکیه هم  شده است.

حملات هوایی طی دو هفته اخیر موجب  خسارتهای فراوانی بر سرزمین یمن و کشته شدن صدها انسان بی دفاع و مظلوم   شده و زیر ساختهای این کشور را از بین برده است اما آنچه بدیهی است در نهایت این جنگ در آسمان برای آل سعود پیروزی در برنخواهد داشت و ال سعود دراین اندیشه است اگر بخواهد به دستاوردی نتیجه بخش دست بیابد لازم است از طریق مرزهای زمینی وارد خاک یمن شود که خوشبختانه در این جبهه رژیم آل سعود و هم پیمانانش از ضعف سیاسی برخوردار بوده و نیروهای ارتش آل سعود و هم پیمانانش قادر نخواهند بود در برابر اراده و مقاومت مردم یمن ایستادگی نمایند و همین نگرانی موجب شده آل سعود و هم پیمانانش  در تصمیم گیری های خود با مردد باشند .

مقام معظم رهبری در بیانات خود به این موضوع اشاره نمودند که ارتش آل سعود نمی تواند قوی تر و در سایز رژیم صهیونیستی باشد فلذا همانگونه که اسرائیل در جنگ های گذشته طعم تلخ را در جنگهای 33،22و 50روزه بر علیه ملت لبنان و غزه چشیده است آل سعود هم در این نبرد جنایتکارانه قطعا شکست خورده و در آینده ای نزدیک شاهد چنین وقایعی خواهیم بود .یقینا جمعیت فراوان ،اراده و عزم ملت یمن یک بار دیگر همانند مردم عراق،لبنان و سوریه که طعم شکست را به تکفیری ها و حامیان غربی آنها چشاندند نصیب خاندان سعودی هم خواهد شد.این مسئله باعث می شود زیر ساختهای حکومت آل سعود در آینده ای نه چندان دور دچار بحران و آسیب شود .

موضوع جدی که امروزه آل سعود با آن مواجه است  اعتراضات و انتقاداتی است که در بین عامه مردم و حتی در بی برخی از خاندان آل سعود و شاهزادگان و اطرافیان آنها ایجاد شده است .بی تردید سیاست های یک سویه و همه جانبه حمایت از منافع آمریکا و دولتهای استکباری در منطقه و ایجاد جنگ های نیابتی برای حفظ منافع قدرتهای بزرگ این انتقادات را حتی در داخل عربستان به همراه داشته که پیش بینی می شود در آینده اعتراضات و مقاومت های جدی از سوی مردم و اعضای حکومتی خاندان آل سعود به وجود بیاید.آنچه که امروز در حال شکل گیری است و رژیم عربستان خود به آن واقف شده است این مسئله است که قطعا خاندان آل سعود با چنین اقدام جنایتکارانه ای به پیروزی دست نمی یابند و حمایت از گروه های تروریستی و تکفیری در برخی از مناطق یمن مانند اطراف شهر عدن ،تعز و مکلا و برخی از طرفداران منصور هادی و همین طور جریانات القاعده و افراطی که در آنجا حضور دارند قطعا اقدامات آنها نیز با شکست مواجه می شود و همانند گروه های افراطی که در عراق و سوریه به صورت سختی شکست خوردند در یمن نیز دچار شکست و فرار خواهند شد.

یقینا عربستان در تمامی معادلات مداخله جویانه خود در حمایت از گروه های افراطی در منطقه و ایجاد جنگ نیابتی برای حفظ منافع دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی دچار اشتباه فاحشی شده است به طوری که با تلاش بیشتر در باتلاق سرگردانی خود فرو می رود و سرنوشت حاکمیت خود را در آینده دچار بحران جدی می نماید واین موضوع هم شکست دیگری برای خاندان سعودی خواهد بود.همانگونه که خاندان سعودی  قریب یک سال در بحرین  مداخله نموده وبا حمایت از رژیم بحرین و سرکوب مردم این کشور نتوانستند توفیقی حاصل کنند مسلما در دیگر کشورها هم به موفقیت و پیروزی دست نمی یابند. بدیهی است  در آینده ای نه چندان دور شاهد پیروزی و عزتمندی مردم یمن و خواری و سرافکندگی غاصبان و متجاوزان به این کشور خواهیم بود.

 

* کارشناس مسائل خاورمیانه

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • pedram IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    71 2
    همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند حکومت عربستان ب دست جوامان بیتجربه افتاده که ب امید خدا آل سعود نابود میشود
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    34 1
    مرگ بر آل سعود وهابی جنایتکار
  • علی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    11 2
    بالاخره مامردم یمن رونفهمیدیم کدو هستند اونهایی که انقلاب کردند عبدالله صالح رو بیرون کردندیااونهایی که اوردنش دوباره
  • ی م IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    33 2
    لبیک یا خامنه ای
  • سید IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    22 0
    انشائ الله
  • خلیل IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    13 0
    شکست آل سقوط وعده الهی ست.
  • محمود IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    16 0
    لطفا مردم ومسئولین، عربستان را تحریم کنند وتا چند وقت از رفتن به حج عمره جلوگیری کنند تا این وهابی های کثیف که کاری جز خراب کردن نام اسلام بلد نیستند تنبیه شوند
  • یونس IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    19 1
    منتظرحکم جهادیم تا سعودی ها را ازصحنه روزگار محوکنیم
  • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    15 1
    حکومت آل سعود مثل مسجد ضرار است ایرانی با غیرت این چنین حجی که به جوان ایرانی تجاوز صورت گرفته مورد پسند خداو پیامبر نیست.
  • کاوه IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    21 4
    چرا در مورد تجاوز به نوجوانان کشورمان موضع نمیگیرید مگر یمنی ها و دیگران بر ما ارجحیت دارند؟
  • صادق IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    2 0
    عربستان نابود میشود نگران نباشید
  • محسن IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    1 0
    یک نظامی آمریکایی پانزده سال پیش به یک دختر یازده ساله ژاپنی تعرض کرد مردم ژاپن خشمگین دست از کار کشیدند و اعتراض خود را به فساد نیروهای نظامی آمریکا اعلام داشتند .. ما که دیگه تاریخمان سرشار از غیرت و رشادت بوده .. بایستی یک تو دهنی محکم به این آل سعود ( طوفان پنبه ها ) بزنیم. شوخی نیست فکر کنید که به خودشان اجازه دادن به ایرانی تعرض جنسی کنن. تف به آل سعود
  • 123456789 IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    باكلي گويي كاري درست نمي شود . متاسفانه آمريكا هم 40 سال است داره نابود ميشه ولي همچنان پر قدرت داره برق ميزنه
  • ریزبین IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    1 0
    تحلیل گران ما در هر چالش منطقه ای اول سراغ امریکا می روند تا تمام مشکلات پیش امده را بر گردن امریکا بیندازند .تمام کشورهای داری سلاح مانند فرانسه و انگلیس و ...برای منافع بیشتر به این در گیریها دامن می زنند .درهمین لحظه فابیوس وزیر خارجه فرانسه در عربستان است .اما واقعیت چیز دیگری است .عامل تحریک غرب و اوردن ان به منطقه عرب هایی ماند عربستان وامارات و قطر و کویت میباشند.همیشه ما تمایل داشته ایم نقش انها را کمرنگ ونقش امریکا را پر رنگ کنیم . واین خطایی است که در نهایت فقط ایران متضرران خواهد بود .عربها نسبت به انقلاب ایران نفرت دارند وبا ریختن دلارهای نفتی به جیب شخصی سیاستمداران غربی شبانه روز انهارا برای اتخاذ مواضع خصمانه علیه ایران ترغیب وتشویق می کنند .ریشه تمام توطئه ها علیه ایران اعراب هستند.اگاه شویم که فردا دیر است .
  • حسین ابراهیمی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    وعده خدا حق است خداباکسانی است که از حق خوددفاع میکنند. مردم یمن هم انشاالله پیروز میدان خواهند بود مگر اینکه خدای نکرده تحت تا ثیر خناسان قرار بگیرند که انشاالله چنین نخواهد بود .خدایاریشان کند آمین