مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از وجود 150 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در خراسان رضوی خبر داد.

وجود 150 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایسنا حبیب‌الله آسوده دیروز 21 فروردین ماه در اختتامیه سومین جشنواره مسابقات قرآن کریم یادواره پیامبر اعظم(ص) دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد کشور، اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار خانوار و نزدیک به 400 هزار نفر در استان خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند.

 وی افزود: با اشاره به اینکه درهر رشته ترتیل، حفظ، قرائت و مفاهیم هشت نفر برگزیده شده‌اند، تصریح کرد: سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کمیته امداد از 21 استان کشور در دو مرحله انجام شده که 400 نفر برگزیدگان مرحله اول و 96 نفر درمرحله دوم که در مشهد و دو مقطع اول و دوم متوسطه برای زنان و مردان برگزارشد .

 سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه 12 مجتمع شبانه‌روزی در استان وجود دارد که حدود 1000 دانشجو و دانش‌آموز در این مراکز به تحصیل وآموزش‌دهی قرآنی می‌پردازند، عنوان کرد: ستاد قران و عترت در سطح 90 استان با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد با این هدف که دانش‌آموزان در فضای قرآنی تربیت شده و انس با قرآن که تجلی رفتار آنان شود، در محیط‌های شبانه‌روزی و کانون‌ها در حال شکل‌گیری است.

 آسوده خاطرنشان کرد: تحقق توانمندسازی فردی و سازمانی در عرصه‌‌های مختلف با تمسک به قرآن وعترت موثر بوده و تقویت رشد ایمانی، اعتقادی و انس با قرآن برای همه واجب است.

 سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: حدود 340 نفر حافظ بیش از یک جزء قرآن و روند تکمیلی حفظ را انجام می‌دهند و حدود 400 نفر نیز در حال تکمیل یک جز قرآن در خراسان رضوی هستند.

 پرویزفتاح، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در این مراسم، اظهار کرد: این افتخار ماست که تمام تلاش‌مان را برای ارتقاع کمیته امداد خمینی(ره) انجام دهیم و این کمیته در هر سطحی

که قرار دارد، باید بالاتر برود.

 وی افزود: هدف نظام اسلامی و امام اعتدال معصومی و انسانی جامعه بود و امام آمد تا همه را بهشتی کند و دروازه آن را به روی مردم بگشاید.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: هدف نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بسیار والا بوده و در جبهه بخشی از خون و رگ سرشته شد و امروز خدمت‌گذاری به انقلاب افتخار است.

 از یک خانواده قرآنی در این مراسم تجلیل شد.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.