رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان رضوي گفت :در سال 93 , 122 گواهی کشف معادن در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

خراسان رضوی رتبه اول کشور در صدور گواهی کشف

 به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان رضوي  راضیه علیرضایی با بيان اينكه 122 گواهی کشف با 173 میلیون تن ذخیره قطعی در سطح استان صادر شده است افزود :  خراسان رضوی رتبه اول کشور , در صدور گواهی کشف از نظر تعداد در سال 93 می باشد و  معادن فوق با سرمايه گذاري 162 ميليارد ريالي  بخش خصوصي  كشف گرديده است .

وی گفت مواد معدني معادن مذكور شامل سنگ آهن ، آهک و آلوویم آهکی ، سنگ تزئيني و نما ، کرومیت ، مس ، گچ ، طلا, منگنز و  سيليس مي باشد كه در شهرستانهاي خراسان رضوی كشف شده اند .

علیرضایی مهمترین اقدام این نهاد در حوزه معادن طی سال گذشته را اجرای طرح کاداستر "مدیریت تولید نقشه های زمینی" برای متقاضیان فعالیت در معادن برشمرد.

وی تصریح کرد : مقدمات اجرای این طرح در اواخر سال گذشته آماده شد و در ابتدای سال جاری قابلیت اجرا پیدا کرد تا 80 درصد از موارد مراجعه متقاضیان به دریافت پروانه کشف یا بهره برداری معدن به سازمان کاهش یابد و آنان بتوانند از طریق اینترنت اقدامات مربوط به کسب مجوزهای لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.