۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 275738

امروز بسیاری از بنگاه های تولیدی بیان می کنند که با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستند و با حداقل توان مشغول به فعالیت اند. سئوال این است که چرا ما در ایران صنعت قوی نداریم و چرا پس از گذشت سالها بزرگان صنعت ایران هم نیازمند حمایت های مالی دولت هستند؟

زمان عبور از چراغ سبز را اعلام کنید
 

مهدی تقوی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص توسعه اقتصاد کشور در  سال جاری با توجه به شرایط کشور، گفت: من همواره راهکار هایی در خصوص توسعه اقتصاد کشور مطرح کرده ام بخصوص در زمینه تولید و افزایش صادرات غیرنفتی، با این همه باید بگویم که تولید امروز کشور ما شایسته ملت ایران نیست و باید از نظر کیفی به شدت افزایش یابد. زمانی که تولید ایران از نظر کیفی افزایش و همچنین مردم از آن رضایت داشته باشند می توانیم به بازار کشور های جهان به طور خاص نگاه کنیم.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از بنگاه های تولیدی بیان می کنند که با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستند و با حداقل توان مشغول به فعالیت اند که این در اصل جریان توسعه تولید، اثرات منفی به همراه دارد اما با این همه سئوال این است که چرا ما در ایران صنعت قوی نداریم و چرا پس از گذشت سالها بزرگان صنعت ایران هم نیازمند حمایت های مالی دولت هستند؟

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: سیاست های حمایتی باید به درستی اعمال شود اینکه ما برنامه داریم در راستای حمایت و از نظر علمی برخی از همکاران آن را تایید کرده اند باید یک خروجی مشخص داشته باشد. بدنه کارشناسی دولت گفته است که چراغ سبز شده است اما عبور از آن نیازمند یک فراید زمانی است که من خود به عنوان یک کارشناس می گویم تا چه زمان باید منتظر فرارسیدن آن زمان باشیم.

وی ادامه داد: بهتر است ابتدا گفته های خود را اصلاح کنیم و سپس برای حمایت گام برداریم. امروز کشور های هم سطح ایران در 30 سال گذشته روز به روز رشد کرده اند و صنایع آنان بازار های جهان را در اختیار گرفته است و اگر ما از هم اکنون نیز کار های اساسی خود را براساس همدلی آغاز کنیم درست است که 30 سال از آنان فاصله داریم اما توامندی ایرانیان برای توسعه بالا بوده و من معتقد هستم که می توانیم به آنچه که شایسته است دست پیدا کنیم.

تقوی در پایان گفته های خود به نقش بانک ها نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص بانک ها و ارائه تسهیلات به تولید کنندگان صحبت های زیادی شده است اما تا به امروز گره ای از مشکلات باز نشده است و فکر می کنم باید در این خصوص جدی تر صحبت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.