وزیر ارشاد از پرداخت هزینه‌های درمانی هنرمندان و روزنامه‌نگاران مبتلا به بیماری‌های خاص خبر داد. تاکید جنتی در سال 94 حمایت از تئاتر و سالن‌های تئاتری‌ست.

هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص هنرمندان و روزنامه‌نگاران کامل پرداخت می‌شود

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شب گذشته(22 فروردین) بعداز دیدار نوروزی با سینماگران در خانه سینما؛ در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اینکه امسال قرار است به هنر تاتر توجه ویژه شود؛ افزود: سالن‌های تاتر  که نیاز به تعمیر دارند درحال تعمیرند. البته ما درباره سالن‌های اصلی کاری نمی‌کنیم بلکه بیشتر به سمت ساخت  بلک باکس حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال قرار است توجه ویژه‌ای به تئا‌تر کنیم و به معاونت هنری هم توصیه کرده‌ایم که در بین همه هنر‌ها به تئا‌تر بیشتر از همه توجه کند و تئا‌تر را در اولویت قرار دهد زیرا مشکلات تئا‌تر بیشتر از حوزه‌های دیگر است. تئاترشهر نیز برای ما مهم است. در تئا‌ترشهر ۳ شیفت کار می‌کردند تا تعمیرات انجام شود اما تعطیلی ایام نوروز باعث ایجاد وقفه‌ شد.

جنتی درباره تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری برای برگزاری کنسرت و اجرای تئاتر در سالن‌های شهرداری گفت: ما در همه زمینه‌ها با شهرداری تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و همکاری‌هایی که می‌توان انجام داد را در این تفاهم‌نامه ذکر کرده‌ایم که یکی از آن‌ها مساله تئا‌تر است. در بخش موسیقی نیز هرجا فضا وجود داشته باشد؛ ما قطعا استفاده می‌کنیم.

جنتی درباره عدم تشکیل جلسات شورای عالی سینما گفت: ۵۰ درصد از امکانات برگزاری جلسات شورای عالی سینما مربوط به ماست که ما آمادگی داریم و ۵۰ درصد بقیه به رئیس‌جمهور مربوط است که ایشان باید فرصت لازم را داشته باشند.

جنتی درباره حواشی ایجاد شده برای فیلم "خانه دختر" گفت: فیلم خانه دختر را ندیده‌ام و ایوبی بهتر می‌تواند درباره آن نظر بدهد. من هیچ قضاوتی درباره این فیلم ندارم.

وی درباره بیمه بیکاری سینماگران نیز گفت: قرار است با وزیر کار تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم تا بتوانیم مشکل را حل کنیم. قرار است در اولین قدم تمام هنرمندان، روزنامه‌نگاران و سینماگرانی که به بیماری‌های خاص و سخت دچار هستند؛ بیماری‌هایی مانند سرطان که هزینه‌های زیادی دارند؛ تحت پوشش قرار بگیرند و کل هزینه‌های آن‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: در این زمینه هماهنگی لازم نیز با وزارت بهداشت انجام شده. امیدواریم تا بیمه بیکاری هنرمندان و صندوق بیمه بیکاری کاملا حل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.