۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
کد خبر: 276141

قدس آنلاین:حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به انتقاد از سخنان دیروز هاشمی رفسنجانی پرداخته و نقل قول های ایشان از سوی همسر امام را نادرست خوانده است

انتقاد کیهان از سخنان دیروز هاشمی رفسنجانی

به گزارش قدس آنلاین در این سرمقاله که با عنوان "یاد آن روزها به خیر!" نوشته شده آمده است

صبح دیروز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «بانوی انقلاب» که به منظور تجلیل از مقام و خدمات همسر مرحومه حضرت امام(ره) برپا شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن بانوی پرهیزگار به مسائلی بیرون از موضوع همایش اشاره داشتند که هر چند قلم زدن به انتقاد از اظهارات ایشان خوشایند نیست ولی از آنجا که پای ارزش‌های انقلاب در میان است، عبور بی‌تفاوت از کنار آنچه گفته‌اند نیز بایسته به نظر نمی‌رسد:
1- آقای هاشمی می‌فرمایند: «در سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم. چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم، همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.» درباره این بخش از اظهارات ایشان پرسش‌هایی هست؛
الف: چرا جناب هاشمی رفسنجانی در نقل خاطرات و مسائل گذشته به درگذشتگان استناد می‌کنند که پی بردن به صحت و سقم آن نیازمند دسترسی به آنان است  و این دسترسی امکان‌پذیر نیست؟ آقای هاشمی پیش‌از این هم از قول حضرت امام(ره) نقل کرده بودند که آن بزرگوار مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند! که البته آثار مکتوب و مضبوط حضرت امام (ره) با آنچه آقای هاشمی به آن حضرت نسبت داده‌اند کاملا مغایر و متضاد است. در اظهارات دیروز هم  سخنانی را به  همسر امام نسبت داده‌اند که مراجعه و پرس و جو از آن مرحومه نیز امکان‌پذیر نمی‌باشد!
ب: فرموده‌اند همسر امام(ره) به ایشان گفته‌اند: «حضرت امام(ره) این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت همسر امام سبب شد من قبول کردم و پذیرفتم.» به یقین آقای هاشمی اطلاع دارند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 علاوه بر آقای هاشمی، آقایان علی لاریجانی، محسن رضایی، مهدی کروبی، مصطفی معین، محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد و محسن مهرعلیزاده نامزد بودند. و جای این سؤال است که آیا همسر مرحومه امام(ره) هیچیک از نامزدهای یاد‌شده را لایق ریاست جمهوری نمی‌دانستند؟! و  با بیان «آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند»؟! آنان را تحقیر کرده‌اند؟! این برخورد از سوی بانوی، پرهیزگاری نظیر همسر حضرت امام(ره) باور کردنی نیست.
ج: با توجه به اینکه آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 موفق به کسب آراء مردم نشده و از رقیب خود شکست خورده بود، پیشنهاد منتسب به همسر حضرت امام(ره) را چگونه باید تفسیر کرد؟ آیا مقصود همسر امام راحل(ره) از توصیه به نامزدی آقای هاشمی در انتخابات 84 این بوده است که ناکامی ایشان در کسب آراء مردم را به نمایش بگذارند؟! این برداشت که با بخش دیگر توصیه همسر امام به آقای هاشمی مغایرت دارد. آنجا که به نقل از آن مرحومه آورده‌اند؛ «امام این انقلاب را به دست شماها سپردند»!
2- آقای رفسنجانی در سخنان دیروز خود، نقل قول غیرقابل قبول دیگری نیز به حضرت امام(ره) نسبت داده و گفته‌اند؛ «امام به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کنند. البته گفتند جام زهر را نوشیدم. اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد»! در این باره گفتنی است که؛
الف: این روزها برخی از پژوهشگران تاریخ معاصر با استناد به رخدادها و اسناد سال‌های پایانی جنگ و پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام(ره)، نتیجه می‌گیرند که جناب هاشمی رفسنجانی در زمینه‌سازی برای پذیرش قطعنامه و به تعبیر حضرت امام «نوشیدن جام زهر» نقش ویژه و مؤثری داشته است. که بدون قضاوت درباره آن و با اعتقاد به اینکه همه تصمیم‌های حضرت امام(ره) ریشه الهی داشته و با مصلحت‌اندیشی برای اسلام و انقلاب  اتخاذ شده بود. به نظر می‌رسد آقای هاشمی با انتساب این جمله به امام راحل که «دو سه‌ماه پس از جنگ به خود من گفتند جام زهر برای من شیرین شد»! در پی رفع اتهام از خود بوده‌اند.
ب: سخن مورد اشاره آقای هاشمی در متن و محتوای خود این مضمون را نیز القاء می‌کند که اگرچه پذیرش قطعنامه برای امام راحل(ره) به منزله نوشیدن جام زهر بوده است ولی تلاش آقای هاشمی در زمینه‌سازی برای پذیرش آن- بخوانید جام زهر- از دوراندیشی و درایت بیشتر ایشان نسبت به حضرت امام(ره) حکایت می‌کند! و حاکی از آن است که حضرت امام(ره) چند ماه بعد از نوشیدن جام زهر به درایت آقای هاشمی پی برده و - به قول ایشان- متوجه شیرینی و حلاوت آن شده‌اند!
ج: و اما؛ نگران کننده‌تر از دو نکته یاد شده آن که؛ این روزها یک جریان سیاسی نه چندان ناشناخته، اصرار دارد و به دهها زبان و بیان، برای مردم و نظام اسلامی در تقابل با آمریکا نسخه تسلیم می‌پیچد و این توهم را در شیپور فریب می‌دمد که برخورداری از آینده روشن و از جمله گشایش اقتصادی فقط در گرو تن دادن به خواسته‌های آمریکا و متحدانش است! و توصیه می‌کند که در چالش هسته‌ای چاره‌ای جز کوتاه آمدن و دست کشیدن از این فناوری نیست و یا در منطقه نیز نباید با حمایت از جنبش‌های مقاومت آمریکا و اسرائيل و رژیم‌های دست نشانده را در مقابل خود داشته باشیم! که درباره ذلت‌آور بودن این دیدگاه و سرانجام فاجعه‌آمیز آن، یعنی تبدیل ایران اسلامی به کشوری فقیر و ضعیف و بی‌آینده، گزارش‌های مستندی داشته‌ایم و نیازی به تکرار آن نیست اما، جریان مورد اشاره در پاسخ به این پرسش که چرا باید به ذلت در مقابل دشمنان خونریز و غارتگر تن بدهیم؟  اعلام می‌کند که این کوتاه آمدن در مقابل دشمن و تن دادن به خواسته‌های آمریکا و متحدانش چیزی شبیه نوشیدن جام زهر از سوی امام(ره) است که چاره‌ای جز آن نیست!
با توجه به دیدگاه مورد اشاره آیا این توهم در ذهن مخاطبان شکل نمی‌گیرد که آقای هاشمی -خدای نخواسته- قصد دارد نتیجه کوتاه آمدن در مقابل دشمن را «شیرین» معرفی کند؟! بگذریم از این واقعیت که اساسا مقایسه پذیرش قطعنامه با تن دادن به ذلت در برابر دشمن قیاس مع‌الفارق است. آیا حضرت امام(ره) بعد از پذیرش قطعنامه از مقابله با آمریکا و متحدانش دست کشیدند؟! یا با صراحت و اصرار بیشتری بر آن تأکید ورزیدند؟! و...
3- آقای هاشمی می‌گوید؛ «آدم‌های خشکه مقدس، جاهل و نادان نیز هستند که معتقدند امروز همه مصیبت این است که چند زن بدحجاب در خیابان باشد. بله این مصیبت است و این زنها باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند اما، مسئله این است که بقیه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها،‌سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود چه می‌شود؟» در این باره نیز گفتنی است؛
الف: بدیهی است که به قول ایشان، خانم‌ها باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند و باز هم به قول ایشان، بدحجابی فقط یکی از مشکلات است. ولی چه کسی این مسئله را اصلی‌ترین مشکل قلمداد کرده است؟!  و اما،  باید از آقای هاشمی پرسید آیا حضرتعالی نبودید که روز 12 اردیبهشت 65 در خطبه نماز جمعه تهران، پیشنهاد می‌کردید خانم‌های بدحجاب باید به اردوگاه‌های بازسازی منتقل بشوند و فرموده بودید این خانم‌ها باید خودشان در اردوگاه‌ها کار کنند و مخارج خویش را تأمین کنند زیرا اکثرا از قشر مرفه هستند و با پول‌های بادآورده که خودشان یا شوهرانشان دزدیده‌اند زندگی می‌کنند و...!!
جناب هاشمی! حالا یک‌بار دیگر سخنان دیروزتان را مرور بفرمائید!
ب: در حالی که دشمنان بیرونی با تحریف واقعیات، جمهوری اسلامی را به حق‌کشی و سرکوب و ظلم به مردم و زندانیان متهم می‌کنند! آقای هاشمی بر این توهمات و فضاسازی‌های کاذب، تاکید می‌ورزد و البته حتی یک نمونه نیز برای ادعاهای خود ارائه نمی‌کند.
ج: فرموده‌اند مسائل زندان‌ها، ظلم‌ها سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود چه می‌شود؟ که با عرض پوزش باید گفت؛ آیا دریافت رشوه‌های چندین میلیون دلاری از شرکت‌های نفتی بیگانه برای حراج بیت‌المال و به نفع بیگانگان ظلم به ملت نیست؟ آیا درخواست از بیگانگان برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، پایمال کردن حق ملت نیست؟ آیا همراهی با مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس  در فتنه 88 و دمیدن در اتهام تقلب، همسویی با دشمنان و ضایع کردن حق ملت نیست؟! اگر موارد یاد شده مصداق، ظلم و حق‌کشی و... نیست، پس چیست؟! و باید پرسید؛ بازداشت و رسیدگی به جرایم یاد شده ظلم و حق‌کشی است یا نادیده گرفتن آن؟!
و بالاخره یاد آن روزها به خیر که مواضع و عملکرد انقلابی آقای هاشمی‌رفسنجانی و حضور پرشور ایشان در جبهه‌ها و... خشم دشمنان ایران اسلامی و رضایت توده‌های مردم پاکباخته را در پی داشت. امید آن که اردوگاه پیشین خود را ترک نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 137
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اكبر اكبري IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    92 32
    ايشان با خودشان هم مشكل دارند چه رسد به هاشمي ها و قابل ذكر است كه ايشان در بين عامه مردم شريعت نداري معروف است ...
  • مهدی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    49 20
    بازم کیهان حرف زد
  • رضا IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    36 74
    احسن بر تو کیهان که که چه زیبا و بی نقص جواب دادی
  • محمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    19 41
    ای کاش این سوال را از آقای رفسنجانی پرسید دولت اصلاحات مگر برای اصلاح دولت شما نبود مگر یادتان رفته اگر دردوران ریاست جمهوری شما دولاخ مو دختر ی و یا یک نفر با همسرش و یا محرمش در خیابان رفت وآمد میکرد چطور نیرو های تحت امر حضرتعالی موهای اورا می زدند و جالب اینکه اگر مردی آستید کوتاه می پوشید دستهای او را رنگ میکردند مگر یادش رفته اگر در اداره ای لباس روشن می پو.شیدی محکوم به فنا بودی بخدا که نتیجه این رفتارهای باعث میگردد که تفکری مانند تکفیریها و داعش بوجود بیاید بسه دیگه مگر مردم را چی فرض کرده اید
  • ریزبین IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    51 14
    قای شریعتمداری ایا تجاوز مامورسعودی به غروروغیرت ایرانی جزءارزش های انقلاب نیست که شما در برابر ان سکوت کرده اید ؟ایابا این احتمال که ممکن است سخنان هاشمی رفسنجانی درست نباشد شخصیت یکی از پایه گذاران انقلاب را زیر سوال می بریدو او را دروغگو می خوانید با کدام اصول ارزشی انقلاب تطابق دارد ؟ شما شخص مغرضی هستید که حتی اگر هوا بارانی باشد و هاشمی بگوید هوا بارانی است شما فورا موضع گیری می کنید می گویید حرف هاشمی درست نیست و به تحلیل گفته او می پردازید تاشک وشبه در اذهان ایجاد کنیدودر اخر هم می گویید به تکلیف انقلابی خود عمل کرده ایدتا ارزشهای انقلاب لگد مال نشود . این ملت وانقلاب در کجا به بیراهه رفته اند که میدان برای افرادی همچون شما فراهم شده تا فهم ملت واخلاق و منش ایرانی انقلابی را به سخره بگیرید .
  • ناشناس IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    46 50
    ممنون آقای شریعتمداری که تقریبا حرف دل مردمو مینویسید
  • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    43 22
    اقای شریعتی شما چطور به خود اجازه میدهید چنین مطالبی را در باره رییس تشخیص مصلحت نظام بگید چه هدفی از این کارها دارید چرا دوست دارید همیشه اختلاف باشه چرا بین مردم شبهه ایجاد میکنید اینها به صلاح مملکت و خکومت نیست چونکه شما را ه را برای خیلی کارها برای دیگران باز میکنید آیا خوشتان میاد مردم هم در باره شما و دیگر مسئولین نظام چنین شبهاتی را در روزنامه ها بیان کنندو...
  • وحید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    45 19
    من نمیدانم این آقای شریعتمداری کیه که بجای همه حرف میزنه. آقا جان برو بشین سر جات شما هرچند که سنت بالاست ولی از نظر عقلی هنوز طفلی بیش نیستی. عزیز دل
  • حامد IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    44 16
    چه استدلال جالب و عجيبي آقاي شريعتمداري از صحبتهاي آقاي هاشمي دارند. با اينگونه تفاسير نمي توان مرد بزرگي چون هاشمي راتخريب نمود. آقاي شريعتمداري برخي از مديران و مسئولين دروغهاي مي گويند كه آثار آن بر زندگي مردم بسيار مشهود است، شما آنجا دقت نظر نداريد و اهتمام نمي كنيد به صحت و سقم آنها حالا ذكر يك خاطره براي شما سئوال انگيز است و شروع به تحليل مي كنيد، البته نا گفته نماند با اين روش تحليل مشخص مي گردد كه چرا كليه خبرها و گزارشاتتان اشتباه و دور از واقعيت مي باشد.
  • علی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    50 18
    اگر روایت آقای هاشمی درست نیست پس حرفهای شریعتمداری تهمت زن و دروغگو درسته؟
  • عبداله IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    53 14
    آقای شریعتمداری خدا نونتو جایی دیگه عطا کنه دیگه حناتون برای ملت رنگی نداره تا کی باید مشکلات مدیریتی کشور را به بیگانگان ربط داد؟ احتمالا این همه ضعف در مسائل داخلی از جمله دزدیهای کلان، اختلاس ها و ... همه ناشی از نداشتن توان هسته ای است! و یا احتمالا آقایان کارتر،کلینتون،بوش و اوباماباعث این سوء مدیریتند! از خدا بترسید کمی به عملکرد خود بنگرید! آینه آن روز که گیری به دست / خود شکن آن را مشو خودپرست/ خویشتن آرای مشو چون بهار / تا نکند در تو طمع روزگار/ چو بد کردی مشو ایمن زآفات / که واجب شد طبیعت را مکافات.
  • نورالدین IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    19 39
    برادران بزرگوار روزنامه کیهان : این حرف هایی که آقای هاشمی می زند حرف خودش نیست بهش میگن اینجوری بگو ، بنا بر این زیاد خودتان را ناراحت نکنید چون این حرفی که ایشان از قول همسر امام در رابطه با کاندیداتوری سال 84 می زنند به فرض اینکه صحت داشته باشد چرا ملت به ایشان رای ندادند . پس بدانیم مردم واقعا باشعور و موقعیت شناس هستند و در آن زمان تشخیص دادند که به ایشان رای ندهند و افراد دیگری را لایق دانستند بنا براین ایشان (آقای هاشمی)هیچ وقت در محاسبات انتخاباتی روی مردم حساب نمی کرد .روی رویا ، اما و اگرهایی حساب می کرد که اطرافیان برایش ترسیم می کردند .خدا همه را عاقبت بخیرکند.
  • وطن پرست IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    40 27
    آقای شریعتمداری حنای شما پیش مردم رنگی ندارد. دیگر آن دوران تفرقه اندازی .گذشت . برو فکر دگر کن. هرکه را شما بد بنامید پیش مردم عزیز می شود. کاش یه کم. در مورد سگهای سعودی مطلب مینوشتید تا لااقل. مطمعن. شویم. که شما ایرانی هستید. بنه به نوبه خود در ایرانی بودن شما شک دارم .چون ما ایرانیها تاسب خواسی به کشور داریم اما شما تاسب خواسی. بر منافع شخصیتان دارید.خداوند منان ملت ایران را از دست شما و امسال شما نجات دهد که مایه غم واندوه و نفاق وکینه توزی هستید وبا این سخنان موجب ناراحتی مقام معظم رهبری و مردم میشوید
  • هادی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    15 37
    باسلام واقعا به جاوجالب فرمودند. مانمیتوانیم بااتکابه نه فقط امریکا بلکه هرکشوری به رشد وتعالی برسیم بلکه فقط به استثمارزمان قاجاروپهلوی برمیگردیم چرا که دشمن زیرک ست ودوست درخواب متاسفانه،حالامن دلیل این همه تلاش برای بازشدن کشوربه سوی طرف غربی به رهبری امریکارو ازطرف برخی دوستان داخلی را نمی دانم.کشورژاپن نزدیک دوقرن دروازه های خود راب روی دنیا بست وحالا به این کشوربدل گشته؛ دستتون به ملت بدین،باهم بسازیم این ملک حسینی رو مامیتوانیم یادتون نره؛درآخربایدبگم آقای رفسنجانی یادتان بخیر رشه به دل دشمنان می انداختید حال چه شد......که میخندید
  • رحمان IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    57 18
    بی ادبی وجسارت این ... شریعت مداری را نسبت به آقای رفسنجانی را ببنید خوب معلوم است که امام انقلاب رابه یاران نزدیک خود مثل آیه الله خامنه ایی رهبر معظمانقلاب وآقای هاشمی رفسنجانی وکسانیکه تمام زندگی خودرا وقف انقلاب کردند سپرده است ونه به افراد فرصت طلب وعوام فریب مثل...
  • بهار IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    27 44
    پیر شده آلزایمرگرفته شما خودت را ناراحت نکن استخوان تو گلو است نه میشه قورتش داد نه میشه درش آورد دعا کنید پرونده اش پیدا بشه
  • کرامت IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    20 54
    از دید جناب اقای هاشمی همه دزدان قارتگران ادمهای خوبی هستند همانطور که در زمان شهرداری اقای کرباسچی از فاسد ترین مدیران شهرداری که احکام انها را دادگاه نیز صادر نموده بود ایشان بعنوان متدینین یاد میکرد که ان رسوایی را در نمازجمهه برای خود به ثبت رساند حال وقتی دیده میشود که چه طیفی از نظر ایشان اشخاص سالم هستند پس دیگر زیاد نیاز به تفکر نیست در خصوص شخصیت و وضعیت روحی روانی ایشان
  • رضا IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    34 66
    آقاي شريتمداري دمت گرم و ... .
  • الف+ع IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    30 71
    هاشمی عاقبت بخیر شدنی نیست که نیست.
  • روح الله IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    75 23
    هر موقع کیهان خبری را تکذیب کند میدانیم که خبر در ست است
  • اقبال IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    74 30
    سال 84 آقای رفسنجانی در دور اول بیشتر ار رقیبش رای داشت.در دور دوم امثال شماها با خیانت به کشور برای احمدی نژاد رای جمع کردید که رییس جمهور بشه و مملکت را داغان کنه.خجالت داره بخدا
  • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    رفسنجانی برای ماندن در ......هرکاری انجام می دهد
  • موسوی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    30 67
    هاشمی روزی یکباررنگ عوض کند هرکاری بکند دیگه مردمقبولش ندارند دستش برا مدم رو شده است هرچه بیشتر بگوید مردم بیشتر اورا میشناسند
  • اکبر اسلام دوست IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    54 28
    باید به شریعتمداری (کیهان) گفت: عرض خود می بری و زحمت هاشمی می داری
  • طاهر IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    67 38
    شما فضولی که همش انتقاد میکنی درود وسپاس بر هاشمی رفسنجاتی
  • سمیه IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    69 35
    این آقای شریعتمداری اگر امام هم زنده بود به امام خرده می گرفت
  • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    77 33
    سلام لطفا به آقای شریتمداری بفرمایید خود را نخود هر دیگ آش نکنند بهتر است . کسی نظر شما را نمی خواهد لطفا ....
  • روح اله IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    22 8
    سلام، من با همه احترامی که برای هر دو شخصیت قائلم و لی فکر می کنم سوئ تفاهمی است. 1- همسر امام (ره) اشاره به وضعیت اصلاح طلبی آن زمان داشته و از عوض کردن ساختار های نظام جمهوری اسلامی اظهار واهمه داشتند چرا که کسی باور نمی کرد اصول گراها رای بیاورند. 2-امام (ره) جام زهر برایشان شیرین شده بود بابت اینکه فرموده بودند بعد از خودم دیگر شماها را درگیر جنگ نمی بینم.
  • ناشناس IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    72 36
    اگه تو این مملکت یه آدم با شعور باشه اون شخص آقای هاشمی است امام خمینی که معصوم نبودن خب لابد اشتباه کردن هر آدم عاقلی میدونه تموم شدن جنگ به نغع مملکت و مردم شد همه مشاهده کردن امثال آقای شریعتی تو 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد چه به سر مملکت آوردن و مردم رو به چه فلاکتی انداختن مملکتی که بعد از انقلاب با تدبیر و سیاست آقای هاشمی سر و سامان گرفت
  • م IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    94 39
    اقای هاشمی دردل مردم جادارد بی سوادها خاموش
  • ابوالفضل - مهدی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    32 62
    چرا آنهایی که از قظار انقلاب پیاده شدند بجای اینکه عقب رفت خود را جبران کنند میخواهند قطار انقلاب را متوقف و آن را در مسیر خودشان که ایستگاه آخرش به نیویورک ختم میشود یباندازند
  • روح اله IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 27
    سلام عرض می کنم،آقایان هاشمی رفسنجانی و شریعتمداری هر دو از دلسوزان انقلاب و نظامند ولی در ریشه سلیقه شان تفاوتهایی است.از نظر آقای هاشمی رفسنجانی حفظ اسلام و ارائه تجربه جدید به دنیا و ثبت آثار انقلاب اسلامی ایران در تاریخ مهم است و ایشان بر این مسئله سعی دارند.ولی به نظر حقیر اسلام ما را حفظ خواهد کرد و منت اسلام بر ما همیشه خواهد بود. و تجربه ثابت کرده که بسیاری از آثار ماندگار از نوابغ جهان، از سوی خود ایشان نبوده، بلکه کار ارزشمند، خود را به جهانیان می نمایاند. امام خمینی (ره) فرمودند: ما به تکلیف عمل می کنیم.به امید تعجیل در فرج امام زمان (عج)
  • امیر IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    آقای رفسنجانی از م ه چه خبر؟
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    99 40
    آقای شریعتمداری شما یک فرد تندرو وبا فکر منش داشی هستی کار تو وامثال تو فتنه انگیزی ونابودی ملت است ایا تا حالا فکر کردی تو کی هستی در باره نظام حرف می زنی
  • ایرانی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    درود بر هاشمی رفسنجانی این شریعتمداری هرکجا از هرکی انتقاد کرد بدونین اون شخص منتقد شده حرف حق زده و شریعتمداری داره جیز وبیز میکنه ... شریعتمداری توکجای کاری اصلا؟ یعنی ایت الله هاشمی رفسنجانی دروغ میگه وتو راست میگی... خدارو شکر میکنم که هنوز پولی واسه خرید روزنامه زرد کیهان ندادم.
  • محمدرضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    ما که از اول انقلاب تمام مسایل کشور رو دنبال می کردیم آخر نفهمیدیم این حسین شریعتمداری درچه مختصات جغرافیای سیاسی بود که تا توی خانه امام هم تایید وتکذیب میکنه ...
  • ناشناس IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    آقای شریعتمداری شما در حد واندازه ای نیستید که به آیت الله هاشمی توهین کنید شما خودتو نخود هر آشی میکنی فکر نمیکنی ديگه کسی به حرفهای تو و امثال تو اعتنایی نمیکنه در ضمن آقای هاشمی رفسنجانی از یاران امام راحل و مقام معظم رهبری بودند و هستند لطفا بس کنید ديگه
  • بینام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    28 19
    واقعا اینها راست است که میگی واقعا.
  • عبداله IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    87 17
    باباجان بفکرمملکت وگرانی که هرروزبرقشرآسیب پذیرفشارمی آورد آیااین انتقادات دردی ازدردهابرمی داردیااینکه اختلافات را بیشترمبکند - عبداله
  • اذر IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    اولا چرا آقای شریعتمداری همیشه تمام حرفهای آقای هاشمی را دروغ میدانداگر اینطور است پس آن حرفهایی هم که به زعم اقای شریعتمداری راست بوده واز انها بر علیه آقای هاشمی سند میاورد نیز دروغ است وانسان درعین حال هم دروغگو وهم راستگو نمی شود بنابراین حداقل به این نتیجه میرسیم که مرد کیهانی صادق نیست وهمه اظهاراتش از روی لجاجت وگمراهی است
  • س.ر.م IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    57 95
    دوستان عزیز امام خامنه ای فرموده اند در هر زمینه ای بصیرت داشته باشید.به سابقه افراد نگاه نکنید ببینید امروز چه میگوید و چه انجام میدهد.زبیر که بود؟وآن سارق که با یک آیه قرآن از گناهان خود توبه کرد که بود؟
  • رضا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    اقای هاشمی مواظب باش اخر عمری صراط مستقیمو گم نکنی ..یادت باشه خدا از 5 +1 قوی تره....خدا عاقبت همه مونو به خیر کنه
  • ایرانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    49 78
    الهم اجعل عاقبت امورنا بالخیر چه قدر این آقابدعاقبت شدند با آن همه مجاورتها با امام ومسیولان متقی نظام دنیادوستی ایشان را مغضوب علیهم کرد
  • مجید IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    اقای شریعتمداری همیشه چرت وپرت میگوید توجه نکنید
  • حسینی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    تمام حرفهای اقای شریعتمداری درست وقابل تحسین میباشد.اقای هاشمی برای رسیدن به اهداف خود حرفهای ضد ونقیض زیاد میزنندواز دیگران خرج میکنند.من به شخص با توجه به رفتار های ایشان وفرزندانش به ایشان مشکوک هستم.
  • حسین IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 4
    اقای شریعتمداری؟وقتی که اقای هاشمی خاطر تعریف می کرد از امام(ره) در مجلس خبرگان رهبری برای جانشینی اقای خامنه ای که همه شماها به به چه چه می گفتید. اما حالا ایشان دروغگو شدند.یاد داستانی افتادم روزی فرزندان. کاتبی اوردند برای نگارش وصیت پدر در حال موت. پدر که می گفت از فلان شخصی مغروض هستم فرزندان می گفتند کاتب ننویس پدر تب دارد و هضیون میگه و هر جا که می گفت طلبکارم فرزندان می گفتند کاتب بنویس بابا مثل بلبل چه په می زنه.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    4 0
    شماکه می گویید چرا به درگذشتگان منتسب ونقل قول می کند،خود امام خمینی نیز در گذشته اند.پس چراهروقت کارتان گیراست یا می خواهید کسی را رد کنید به سخنان حضرت امام خمینی استنادمی کنید؟مگر ایشان هم فوت نکرده اند؟
  • احمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    3 6
    متأسفانه این صدمین باراست که حکومت وملت ایران را می کوبد وحتی امام را فردی عادی واز خودش کوچکتر معرفی می کندایشان از همدستان فتنه 88 می باشد باید همچون حکومت حضرت علی قاطعیت عمل کرد وایشان را ازمصلحت نظام پایین آورد
  • رضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    4 6
    سلام برادر دلسوز نظام جناب آقای شریعتمداری , در پاسخ به برخی نظردهنده ها که گفته اند ایا میشود یک انسان همزمان هم دروغگو باشد و هم راستگو ؟ اری میشود افراد منافق کارشان این است و طبق اموزه های دینی منافق بدتر از کافر است . و وای به حال جداشدگان از نظام و ولایت فقیه .
  • صداقت IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 1
    حسن شريعتمدار در حد پاپ ژان پل دومه
  • 111 IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    4 6
    حرف اقای شریعتمداری سراسر پر از کینه جویی است ایشان مدام جناب هاشمی را زیر حملات خود قرار می دهند حرف های ایشان را نشانه گرفته اند جناب شریعت حرف های شما را بر اساس کدامین سند و مدرک بایید تایید نمود ایا شما به جز خرده گرفتن نسبت به این مسولان چیزی دیگر را می دانید فکر نکنم ایا سخنان شما به جر توهین و تمسخر و تهمت زدن به دیگران چیزی دیگر دارد خیر ندارد- ایا به این فکر کرده اید که با چنین سخنانی جو مملکت را ملتهب می نمایید جناب شریعت مداری انتقاد بایید درست و سازنده باشد نه سرشار از کینه و تخریب -شما کجا و چه زمانی موافق بوده اید همیشه مخالف و سعی دارید تیتر روزنامه خود و سخنان خود را بزرگ نمایی کنید .جناب شریعتمداری شما به جای اینکه به ساختن این انقلاب کمک کنید متاسفانه درگیر مساعل دیگر شده ایید که راه به ناکجا اباد دارد الهی که مسیرت روشن گردد و سخنانت راست تر و پسندیده تر.الهی امین
  • من IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    4 3
    متهم کردن افراد کار ساده ایست با دلیل و مدرک حرف بزن
  • ایرانی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    5 2
    تا زمانی که مقام معظم رهبری ایشان را قبول دارند و استفاده از تجارب و معلومات ایشان را در پیشبرد اهداف اصلی کشور لازم می دانند، ما نیز باید به ایشان احترام بگزاریم و این احترام برای پیشبرد کشور لازم است.
  • ش IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    2 1
    خوب تا ما یادمون هست همه گفتی گفتن میگیم گفتیم خوب چکردید دنیا بد خوب کی چی با فکر کارکردن دورس میشه نه با فش دادن بد گفتن
  • ايران IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    3 8
    هاشمي خيلي حاليشه. ماريه در لباس عصاي موسي. من شريعتمداري رو نميشناسم ولي هاشمي رو باباهامون خوب ميشناسند. از قديمي ها بپرسيد.
  • محمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    5 10
    خداوند آیت الله هاشمی را حفظ کند ایشان همیشه سرباز وپیرو امام راحل بوده وهست
  • كيهان IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    1 3
    اره ياد اون روزها بخير كه امثال شريعتمداري و رسايي و كوچك زاده و باقي كاسبايه تحريم سنگ انقلابكرده ها رو سينه ميزنيت و خود اصل كاريها رو يك يك ميندازيت تا قدرت بخور بخورو تداوم ببخشيد ، خوبه امام يا همسر مرحومش نيستن والا اگه شهادت ميدادن اينا رو به نزديكترين يارشون گفتن شماها قطعا اونا رو هم از انقلاب خارج معرفي ميكردينو تيتر ميزدين ياد اون روزها بخير!!!!! فعلا سواريت و شناخته شده و خوب ميدونيت مردم چه ديدي دارن به شما!
  • احسان IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    3 7
    من کاری به درستی و غلطش کاری ندارم اینکه گفته میدونید اینها چه کسی هستن راست گفته بقیه به درد نمیخوردن مخصوصا احمدی نژاد
  • سرباز امام خامنه ای IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    7 10
    من این نکته رو خدمت آقای شریعتمداری بگم که کاسه داغتر از آش شده. آیا قبول داری که همسر مکرم حضرت امام ره بخاطره فشارهایی که امسال شماها به نوه امام آقای حسن خمینی آوردید تحدید به چه کاری کرد یا اونم میگی دروغه؟ !!
  • ساسان IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    7 6
    نمیدانم اقای شریعتمداری چه زیانی میکنن با پیشرفت مملکت چون هرجا صحبت از خوشی مردم میشود زود امام یا شهدارا وسط میکشند تا مردم و احساساتی کنن شاید ارتباط نداشت جمله ام با بیانات ولی بگم حرفای اقای شریعتمداری پوچ و مال قرون وسطاس
  • احمدی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    7 10
    دورد خدا بر هاشمی
  • ح IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 1
    هرکس بخواهدبه این مملکت خیانت کند بحق خون کلوی امام حسین خودش ودودمانش نابود شوند انشااله
  • فرخنده IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    8 12
    آقای شریعتمداری آقای هاشمی رفسنجانی نیازی ندارند برای اثبات فرمایشات خود به سخنان درگذشتگان استناد نمایند .با مرور تاریخ این انقلاب به آسانی میتوان نقش بزرگانی را همچون شهید بهشتی - شهید مطهری - شهید مفتح و ...... جناب هاشمی رفسنجانی مشاهده نمود که لحظه ای از خط و خطوط و مسیر این انقلاب خارج نشده اند . و هر یک از این بزرگان و ستون های انقلاب سالهای زیادی را در تبعید و زندان رژیم طاغوت گذرانده اند. هدف شما از بی اعتماد نمودن نسل جوان چیست ؟ متاسفانه ما ایرانیان به دفعات در تاریخ نشان داده ایم که خیلی سریع فریب حرفها و احساسات تند قرار می گیریم و چشممان را میبندیم و دهانمان را باز می کنیم و به بزرگان و دلسوزان مملکت توهین می کنیم . صبر کاغذ هم که زیاد است و هر چه بخواهیم بر آن می نویسیم وهیچ ملاحظه نمی کنیم.
  • یه دوست دار این کشور و انقلاب IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    13 9
    اقای شریعتمداری واقعا برات متاسفم از قبل از انقلاب تا کنون حداقل هاشمی خودش رو در عمل به اثبات رسوند بگید شما چیکار کردید راستش یادم میاد جز دو بهم زنی چیزی از شما ندیدیم واقعا تاسف باید خورد.
  • حسین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    14 5
    آقای شریعتمداری باتوافق هسته ای باآقای هاشمی و.. . مخالف هستن اگه روشون میشد علنی بارهبری هم مخالفت میکردن
  • مندل IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    13 6
    آقای شریعتمداری کلا با هاشمی مخالف است و در راه این مخالفت هر چرتی هم می گوید و کلی دروغ و دونگ سر هم م یکند و از هیچ کاری دست نمی کشد اما باید بداند بابا در حد و اندازه هاشمی ها نیست و امیدوارم خدا روز به روز رسوا ترش کند تا دیروز به توافق هسته ای گیر داده بود که همه دروغ می گن و امروز به این مساله کلا ایشان روغ سنجن . به عنوان مثال صحبت ایشان در سال 65 برای همان موقع بوده و دال بر این نیست که امروز هم صادق باشد .
  • عبدالله IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    17 13
    اقای شریعتمداری تو دیگه حرف نزن بچه ای درمقابل اقا.
  • وطن دوست IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    18 8
    توهین و افترا از گناهان بزرگ در دین ماست که کیهان بزرگترین اشاعه دهنده ان است
  • معلم بازنشسته IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    11 17
    سلام تا این لحظه اقای شریعتمداری صداقت بیشتری از رفسنجانی داشتند
  • سعید IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    14 7
    آقای شریعتمداری موقعی که آقای هاشمی با امام بود شما کجا بودی اصلا بودی هر روز یه نطقی بر علیه ستون انقلاب میکنی
  • علی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 8
    آقای شرمداری دانسته یا ندانسته کار خطرناکی را انجام می دهند هاشمی یک آیت الله است یا حداقل یک روحانی بلند پایه اینکه شر مداری ادعا میکند ایشان دروغ می گوید.جوانان برداشت می کنند که پس آیت الله و یک روحانی نیز به همین راحتی دروغ می گوید .ومتاسفانه نتیجه می گیرند که پس می تواند تمام حرفهای انها دروغ باشد آقای شرمداری دین فقط برای امروز نیست بعد از شما هم باید ادامه داشته باشد
  • کمال IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    8 12
    درود بر تو ای شریعت مداری هاشمی که سال 88هم صدا با فتنه گران بود چرا امروز خود را کنار مردم می داند بخدا اگر واسه هر انتخاباتی بیاد ملت جوابش می دهند دوران ظلم تمام شد
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    9 4
    اگر اقای هاشمی دروغ بگوید.پس شماها هم دروغگوئید. اگر دلسوز نظام هستید ادای طلحه وزبیر بعد رسول الله را در نیارید.اول از بیت امام (ره)تحقیق کنید.اگر خدای ناکرده دروغ باشد. به خود اقای هاشمی تذکر دهید.نه که با این حرف های ناشایست ملت را نسبت به مسئولین نظام بدبین کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    13 8
    هاشمی کاملا راه خودش را با انقلاب و ولایت فقیه جدا کرده است و بیشتر دنبال قدرت طلبهای منطقه است
  • ناشناس IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    14 13
    کیهان تاکی میخواهی خودت را اینهمه خوار وکوچک کنی ما ملت ارزش فوق العاده ای به هاشمی رفسنجانی قایل هستیم اینهمه بد گویی وحسادت وکینه ورزی نکن ودست از شیطنت وغیبت بردارمن به مسلمان بودن تو شک میکنم چطور همیشه در مقابل حرف حق قد علم میکنی .وخودتو اینهمه بی ارزش کردی که حتی آدم دلش نمیاد با روزنامه تو شیشه پاک کند .
  • سعید IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 9
    بابا دست ازاین حرفها بردارید .عوض در افتادن با هم به فکر معیشت مردم بیچاره باشید. حالا گیرم که هاشمی درست میگه یا شریعتمداری . فرقی به حال مردم بیجاره نمیکنه.
  • عادل IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    13 7
    همسر امام درباره جام زهری که به امام خوراندند آیا صحبتی نکرده است !!!! فقط گفته اند در این مملکت قحط الرجاله و و عالیجنابان سرخ پوش باید همیشه مسندار باشند !!!! این صحبتها قطعا از همسر گرانقدر حضرت امام نیست ، ضمنا چرا رفسنجانی این مطالب را در زمان حیات ایشان مطرح نکردند و الان که شاهد مدعا در قید حیات نیست مدعی شده اند...
  • اصغر IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    18 10
    آقای شریتمداری این مردم هستند در آخر نظر خودشان نسبت به مسئولین می گنند اگه راست میگی برای انتخابات شرکت کن ببین چند مرده حلاجی آیا مردم واقعن برای حرفات تره هم خورد می کنند بعد بیا در مورد افراد ومسئولین نظر بده اون وقت میفهمی که داری چرت پرت میگی
  • یادآور IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    18 13
    نمی دانم آيت الله رفسنجاني چه هيزم تري به اين بنده خدا فروخته كه دم به ساعت مورد حجمه اش قرار ميگيره و مطمئنم اگه روزي جناب هاشمي جلو ميدان انقلاب بايسته و تاكسي صدا بزنه كه : آزادي، فردا صبح تيتر سرمقاله كيهان ميشه : هاشمي پشت به انقلاب كرد !! آقاي كيهان تا حالا فكر كرده اي كه اين چند سال اينهمه صغري و كبري چيندن ها براي اين بنده خدا به كجا رسيده و چه تأثيري داشته ! بخدا اگه اين همه سرمقاله ها كه از بيت المال براشون هزينه شده به فرهنگ سازي اجتماعي مثل رانندگي ، ترك سيگار و احترام به هم نوع و ... اختصاص ميافت مطمئناً آنچنان اثري داشت كه دنيا و آخرتت آباد بود . از همه آباد تر . ميگي نه ، از فردا امتحان كن ببين چقدر مردم دعات مي كنن . والسلام .
  • بابا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 3
    جواب شریعت مداری فقط سلام ووالسلام
  • هادی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    13 13
    گل گفتی آقای شریعتمداری
  • م ا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 7
    اقای دکتر منون منون بازهم ریختی روی اب دل مردم خون هنوز از سکوت هااشمی تو فتنه 88 خدا عاقبت همه را ختم بخیر کن
  • فیض IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 2
    ترابخدا این آقا چه خدمتی درحق این مملکت کرده که ازهمه طلبکاره ضمنا آقای هاشمی هم بوسیله فرزندانش ... حالادراین جنایت عربستان بایدهمه یک صداباشیم وآب به آسیاب دشمن نریزیم
  • امامی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    11 2
    بابا این اقا مگه فقط خاطرات به نفع خودشه داره که همه تو این خاطرات اشتباه دارن و فقط تعریف ایشون می کردن امام بیکار بوده ودیگرانم نمیدیده وتمام انقلاب اگه افکار وفامیل وتک طایفش نبوده شکست مخورده
  • حسن IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    19 12
    آقای هاشمی تو را بخدا به منافع نظام فکرکنید.عمر دنیا بسیار کوتاه است.تاریخ قضاوت می کند.
  • ارشمیدس IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    21 8
    جناب شریعت من دفاعی از کسی ندارم ولی افکارت و نظرات به کار مردم دیگه نمیاد تورو خدا اینقدر به فکر فرستادن مردن به بهشت نباش خسته میشی نوکرتیم تحلیل ها رو برا خودت داشته باش به پات می افتم اه ...
  • محمد IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    22 18
    بکوری چشم منافقین هاشمی زنده است
  • محمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 12
    افرادی که قدر بزرگان نظام را نمی دانند وبه انه بی احترامی میکنند .یعنی در عمل به هیج چیزی پایبند نیستند ونخواهند بود
  • ششششششششششششش IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    17 2
    خدا دلسوزانواقعی مردم و انقلاب را حفظ کند
  • سید IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    18 8
    جناب اقای شریعتمداری لطف کنند بیوگرافی کلیه کسانی راکه باایشان همفکر نیستندرااعلام کنندتاتشخیص صداقت گفتارهااسانترشودبایدمواظب باشیم باامکانات دولتی دراختیارخدای ناکرده خودراجهنمی نکنیم
  • ايراني IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    40 19
    صادقانه بگويم وبه هموطنانم هم مي گويم.هنوز نتونستم درست هاشمي را بشناسم.ولي اين كاملا برام روشن هست كه شريتمداري دشمن ايران وايراني ومملكت عزيزم ايران وملت جفا ديده ام هست.
  • ساده IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    36 8
    من هاشمی رامعصوم نمی دانم وکارها وحرفهایش برای من حجت نیست اما شریعتمداری راهم بی غرض ومرض نمیدانم .
  • حسین IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    7 7
    خندیدم
  • ناشناس IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    45 16
    شریعتمداری همیشه یه حرفهای مقام های نظام معتقد نبوده و همانطور که همه می دانید در مسایل مهم کشور حرفهای اسراییل و آمریکا را قبول دارد . در سال 84 تصمیم بر این بود که احمدی نژاد رئیس جمهور شود و همه حامیان به هر قیمت می خواستند وی را روی کار بیاورند . درمیان کاندیدا ها افراد مطمین انقلابی فراوان بود اما کسی که بتواند در مقابل این همه هجمه دوام بیاورد نبود و از قبل نیز سابقه ریاست جمهوری یا کاندید قدر در این جایگاه باشند نبود بخاطر همین شاید همسر بزرگوار امام (ره) به آقای هاشمی اصرار داشتند . دیدید که احمدی نژاد را آوردند و همه گونه حمایت از وی کردند و کشور را بخاک سیاه نشاندند . شریعتمداری عاشق سیاه بختی مردم ایران است چون نونش از آن تامین می شود و با جنجال سازی همیشه دوست دارد که خودش را مطرح کند . من فکر کنم در بچگی کسی دست نوازش به سرش نکشیده حالا می خواهد تلافی کرده خودی نشان دهد.
  • پیمان IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    40 11
    آقای شریعتمداری شما که انقدر به فکر نظام و مردم و تهدیدات آن هستید چرا یک بار برای خالی نبودن عریضه هم که شده سرمقاله ای در رابطه با فقر و گرانی و بیکاری و اعتیاد و بزهکاری نمی نویسید؟!! یعنی هیچکدام از اینها نظام را تهدید نمی کنند؟!
  • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    24 6
    ببین برادرعزیز من بعنوان یک شهروند ورشکسته که بخاطرسیاستهای غلط امثال شما خونه نشین شدم ومسب اینکارهم شماوامثال شمارامیدونم که با این بحران سازی هاعده ای به نون ونوایی آنچنانی رسیدند ومامردم زحمت کش روزبروزفقیروفقیرترشدیم این دشمن کیه همش دشمن دشمن میکنیدگوربابای دشمن ماملت ایران که دیگه دشمن شمانیستیم هموطن شماهستیم پتره تن هم هستیم خطم کلام بیچاره شدیم واسلام
  • محمد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    51 14
    خرج که ازکیسه مهمان بودصاحب خانه.....منظورم باآقای شریعتمداری است درکل هاشمی خیلی مرده اگرخورده بمردم هم رسونده ولی شماها چی وقتی قاشق غذاتون راتودهنتون میکنیدبادست زیرقاشقتون رامیگیریدکه مباداچیزی ازقاشقتون بریزه ودیگری بخوره بخداخجالت داره هاشمی ازاون وقتی که من یادم قبل ازانقلاب آدم مطرحی بودوالله الان کسانیکه مطرح هستندهیچکدومشون من اون موقع قبل ازانقلاب حتی اسمشون رانشنیدم
  • امید IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    28 41
    من اگر جای هاشمی بودم تا حالا خودکشی کرده بودم چون می گویند مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود سه باره تا حالا مردم سبکش کردن ولی بازم غیرت نداره
  • آلامتو IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    30 20
    چرا اثبات سخن همسر امام امکان پذیر نیست ؟!!! بیت امام هم حتما در این دیدار حضور داشته اند و بهتر است این قدر مردم را نادان فرض نکنید . از طرفی منظور همسر امام که اینها را می شناسید هم توهین به همه نیست بلکه حتما اشاره ای به فردی داشته که باعث شد این منزوی شده و به لحاظ خیلی از شاخص ها عقب بیفتد . رای مردمدر آن انتخابات که خود داستانی طولانی است !!!
  • حقیر IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    32 15
    اتفاقابنده هم دوستی داشتم که هروقت میخواست خلاف واقع رو بگه میگفت من بودم وعلی خدا بیامرز.
  • حلوا IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    25 39
    چرا نظر موافقان شریعت مداری را منتشر نمی کنی ؟ قدس چقدر نوکر صفتی و چاپلوسی... بسه دیگه چی گیرت اومده...
  • دروغ IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    26 62
    دروغ هايي که موسوي ميگفت همين هايي بود که هاشمي هم گفت
  • ناشناس IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    53 21
    این آقای شریعتمداری ازهمان دلواپسانی هستندکه همه رانادان وفتنه گروامثال خودشان را داناودلسوزنظام می دانند.در صورتی که اینها همان کسانی هستندکه منافعشان در تحت فشارقراردادن معیشت مردم تامین می شود.والسلام
  • برادر IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    53 68
    کیهان هم که خدشو در دشمنی مغرضانه با پیر انقلاب و سیاست مسخره کرده!
  • پیراسته فر IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 16
    هاشمی حق ندارد از خاطرات زندان رفتنهایش دررژیم ستمشهاهی بگوید. هاشمی نباید ازشکنجه هایش بگوید،چون آنها درگذشته انجام گرفته! هاشمی نباید ازخلوت امام بگوید..،هاشمی نباید مأموریتهایی که امام بهش داده بودبگوید..،هاشمی نباید ازمسئولیتهایش درانقلاب بگوید...هاشمی نباید خاطرات خودرا ازدوران ریاستش در قوای مقننه ومجریه چیزی بگوید،وهاشمی نباید از خاطرات حضورش درمقام امامت نمازجمعه تهران بگوید و هاشمی نبایداز دوران ریاستش دردوران خبرگان بگوید...خلاصه هاشمی نباید چیزی ازانقلاب بگویدالا اینکه آن "حرفها"خاطرات"درآرشیو"کیهان وجودداشته باشد،ویاحداقل درپرونده های "نیمه پنهان" قابل دسترسی باشد. ،.وگرنه تکذیب می شود ویا درزمره احادیث جعلی وضعیف می باشد وبشدت تکذیب می شودومشمول "نشراکاذیب است وپیگردقانونی دارد!
  • ناشناس IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    16 13
    کیهان همیشه کاسه داغتر از آش است وچرت وپرت زیاد میگوید .چرا در مورد مسیله روز یعنی تجاوز شرطه های عربستان به دو جوان مسلمان ایرانی مطلبی نمینویسد ؟ فقط عقده ای بدبخت از آقای روحانی وآقای هاشمی وآقای خاتمی و......که شخصیتهای جهانی هستند بد گویی میکند .کمی از مرتضوی وبابک زنجانی ورحیمی واحمدی نژاد و....ودزدیهایشان واختلاسهای دولت دهم ونهم صحبت نمی فرمایی ؟؟؟؟؟
  • ا IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 7
    از حرف حق هیچکس باید بدش نیاد ملت همه پشت سر آیت الله رفسنجانی هستند وایشان را یار صدیق امام میدانند
  • نیک زاد IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    12 14
    زنده باد هاشمی زنده باد سردار سازندگی کور باد دشمنان هاشمی زنده باد آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی
  • علی IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    21 12
    ایشان می بایست جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلت نظام را به فرد لایق و ولایتمداری واگذارد و از این سمت هرچه زود تر کنار برود ، چون روز به روز خود را ضایع میکند ، و این به نفع نظام نیست ، مردم ایشان را به هیچ وجه نمی خواهند ، بهتر است این آخر عمری سیاست را به جوانها و اهل سباست واگذارد وبه فکر قبر قیامت خود باشد
  • مردم IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 18
    آقای هاشمی دردل ماجادارد.وقتی برای انقلاب گلوله به شکمش خوردکجابودین آقای شریعتمداری؟یقین داشته باشین همجنین شخصی خیانت به انقلاب نخواهدکرد.وقلبش ازهرکسی دیگه برای این انقلاب می تپت
  • ناشناس IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    13 20
    از هاشمی رفسنجانی ایرانی تر در تاریخ انقلاب وجود ندارد مگر این اقا همان فرد پولدار زمان انقلاب نبود که دارایی های خود را برای انقلاب و دفاع مقدس هزینه می‌کرد ایا همون زمان تمکن مالی‌ نمی توانست از کشور‌ خارج شود
  • مردم IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    16 14
    میشه آقای شریعت مداری ممنوع قلم، تصویر، حرف زدن و. ...بشه تا این قدر حرص ملت رو در نیاره.نمیدونم چی گیرش میاد
  • مردم IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    18 25
    یکی نیست این دکانی که شریعت نداری به اسم کیهان باز کرده گل بگریه چرا همش روزنامهای اصلاح طلبارو هی تعطیل میکنین اونوت اینی که حرص ملت در میاره دکانش همیشه براست
  • سینا IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    18 14
    می شود یک بار آقای شریعتمداری خودش را به رفراندوم بگذارد. اقا دست بردار از یک روزنامه .که به بداخلاق عصر معروف شده است.به خاطر عملکرد جنابعالی.برو.مگه توبازنشستگی نداری.
  • محمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    24 18
    در این مملکت همه دروغ می گویند، جز آقای شریعتمداری!! توصیه می کنم آقای شریعتمداری نگاهی به مثبت و منفی های ارائه شده به سخنان خود در سایت ها داشته باشند.خیلی از مسائل دستگیرشان خواهد شد.
  • حمید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    7 3
    الله اعلم
  • رسول IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    28 17
    با سلام آقای شریعتمداری تو رو خدا دست از این خاله زنک بازیها بردارید. بابا تو چرا هی مردم و دولتمردان را به جان هم میندازی. من نمیدونم این آقا از کی خط میگیره. یکی اینو برداره خواهشا.
  • سید IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    16 42
    درود بر هاشمی
  • کردستان IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    14 17
    تمام مردم کردستان حامی هاشمی رفسنجانی هستند درود بر شرفت
  • سراج IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    18 18
    سلام- آقاي شريعتمداري خيلي ممنون- يادداشت خوبي بود.
  • بنده خدا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    7 10
    سلام خدا وائمه بر سردار انقلاب .خدا بد خواهها و دشمنانت رو ریشه کن کنه .مومن خدا زحمتهای رو که شما واسه ملت کشیدید رو هر کسی براش قابل فهم نیست خدا انشالله اجر و پاداش به شما عنایت فرماید دست حق نگهدارت باشد.
  • مجتبی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 4
    آقا کاملا مشخصه که شما از کجا نون میخورید و از دست چه کسانی متنعم میشید که انصاف و معرفت رو همراهش بلعیدید ... زشته به خدا زشته ... تا کی اینهمه پاچه خوری و بی انصافی ... شماها که انقدر با انصافید از سرتون تا همین جا مطمئن باشید بهشت و جهنم خدا رو نه قبول دارید نه برای مردم دلسوزید ... تو آتش حرص خودتون بدجور گرفتارید ... خدا رحم کنه اول به ما مردم و دوم به شما و سرورتون ... خدا دیر گیر و سخت گیره مطمئن باشید رحمتش شامل حال شماها نخواهد بود چرا که مظلوم بودن این مردم رو میبینید و هنوز به پای کارهای خودتون ایستادید ... وای بر شما ...
  • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    2 7
    شریتمداری صبح شده پاشو خواب بد میدیدی
  • اسلام پناه IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    6 4
    احسن به این روشنگری سرباز نظام باید بدون اعتنا به توهین و کج فهمی دیگران وظیفه اش را انجام دهد بعنوان یک رزمنده 60 ماه جبهه ازتون تشکر میکنم.کسانی که تندری کردید یکبار دیگر تحلیل اقای شریعتمداری را بخوانید ایا جایی به هاشمی توهین شده ان کلمات توهین امیز را مشخص کنید.
  • مرضییه IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    10 5
    همین اقای رفسنجانی باعث شد که کشاورزی از بین برود سرمایه داران ثروتشان میلیون برابر شود به اسم دولت سازندگی تیشه به ریشه منابع طبیعی زد خدا جای حق نشسته حالا هم تازه انقلابی شده و سنگ این ملت را به سینه می زند بالاخره اقای رفسنجانی دست بالای دست بسیار است
  • سید IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    5 4
    وای به حال کسی که با پول بیت المال منافعه خودشو پیش ببره روشنفکره دیگه تو کشور نیس که این آقا سر هر موضوعی نظر میده؟؟
  • ali IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    8 5
    آقای شریعت مداری در مورد خودت و این مردم چی فکر کردی
  • بنده خدا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    9 2
    حقیت تلخ است مخصوصاًبرای شما
  • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    6 5
    ازحرفهای آقای هاشمی بویه نفاق میاد بفرض خانم امام این حرفو زده باشه آیا حرفه همسر امام حجته؟ مگه این انقلاب انحصاریه؟؟
  • منتظر IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    3 0
    با گذشت زمان خورشيد از پشت ابر پديدار ميشود واقعيت ها را بايد ديد و به خود قبولاند
  • غ IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    1 5
    اقایهاشمی دشمن مدیر کیهان است با اینکه می داند ایشان اگر پای سواد در وسط باشد سواد ندارد ودر نان پیدا کردن به مشکل بر می خورد پس بگذارید بر خلاف خواسته مردم پیش برود او می داند که مردم چه نظری در باره اودارند
  • پیام IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    4 7
    درود بر هاشمی رفسنجانی سردار سازندگی
  • کاظم IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    2 5
    اقای شریعت مداری مگرشما کاروزندگی نداریدازصبح اول وت تااخر شام همه کارتان شده انتقادازاین وان توروبخدابسه اینقدردخالت نکنیدمگر مملکت قانون نداره........
  • اصغر IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 1
    سیاست مداری که باچراغ خاموش حرکت میکند بالفرض همسرامام چنین صحبتی کرده باشند تااین آقاشخصاتمایل به کاری نداشت انجام نمیدهد ....خداوندااخر و عاقبت ماراختم به خیر بفرما
  • سرباز IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    1 0
    سلام تورابه خدا فکری برای جنگلها که فروخته شده ساختمان سازی شد ورودقاچاق این همه پولی که آزبیت المال رفت وازیادبردن بکنید نه نشستن کی چه گفت چه بوداینهاراچرابجزاقاوبعضی وقتها شبکه 2 0 0 دقه دقه داشته
  • هموطن IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    1 0
    اقای شریعت مداری و سرلشکر جعفری سرپرستان روزنامه های جوان و کیهان هستید معلومه باید اینجوری به یک مبارز انقلاب تهمت بزنید ا همین دیروز روزنامه ی کیهان نوشته بود ۹۴درصد مردم با خرید هواپیمای جدید مخالف اند . ایا شما واقعا به فکر مردم هستید که این حرف هارا میزنید . ایا خودتان سوار بر این هواپیماهای اسقاطی میشوید که با سلام و صلوات باید بلند شود و بشیند . چطور زمانی که در دولت قبل انهمه اختلاس و پول بیت المال خوری صورت گرفت شماها یک جانبه از دولت حمایت میکردید . ملت نفهم نیستند .با شعور ملت بازی نکنید . همه میدانند اقای هاشمی و امثالهم که الان در بازداشت به سر میبرند چقدر به فکر مردم ایران بودند اما منافع شماها باعث شده ما همان کشور جهان سوم بمانیم . شاه و اشرف پهلوی با ان همه عظمت رفتند ...
  • خودم IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    کاردشمنه انقلاب رو با افراد انقلابی میکوبند