وزیر کشور گفت: وزارت کشور آیین‌نامه نحوه حضور بانوان در اماکن ورزشی را تدوین می‌کند.


وزارت کشور آیین‌نامه نحوه حضور بانوان در اماکن ورزشی را تدوین می‌کند

 رحمانی فضلی درخصوص برنامه وزارت کشور برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفت:‌ ما به دلایل اخلاقی و اجتماعی و همچنین امکانات موجود فرصت حضور بانوان در اماکن ورزشی را نداشتیم و در سال گذشته نیز مسأله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به یک مسأله حقوقی تبدیل شد و وزارت کشور و وزارت ورزش جلساتی درباره آن برگزار کردند.

وزیر کشور گفت: بر اساس این جلسات مقرر شد کارشناسان وزارت کشور آیین‌نامه‌ای را بنویسند تا نحوه حضور و فعالیت بانوان در اماکن ورزشی را بررسی کنند و ما این مسأله را در شورای امنیت کشور و نهادهای دیگر پیگیری می‌کنیم. در حال حاضر این آیین‌نامه در حال اتمام است و پس از این‌که به نتیجه رسید ان‌شاءالله اعلام خواهد شد.

وزیر کشور در رابطه با موضوع پول‌های کثیف و این‌که آیا قرار نیست وزارت کشور لایحه‌ای را درباره شفافیت منابع مالی کاندیداها تهیه کند، گفت:‌ پول‌های کثیف که مطرح شد در رابطه با معضل قاچاق بود. طبق برآورد کارشناسان از 400 میلیارد دلار قاچاق، 3 میلیارد دلار امکان گردش در ایران را دارد. من در حوزه مواد مخدر اعلام کردم که پول‌های کثیف به اقتصاد و امنیت از جمله برای تجهیزات اشرار ورود پیدا می‌کند و ما باید مواظب باشیم زیرا اینها حتماً درصدد این هستند که به حوزه سیاست هم ورود کنند و ما باید پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از این کار را داشته باشیم.

رحمانی فضلی گفت: ما باید قانون مبارزه با پولشویی را فعال کنیم که در این رابطه در سال گذشته آیین‌نامه‌ای ابلاغ شد و ما در سال جاری به جد آن را دنبال خواهیم کرد. همچنین ما از بخش حقوقی وزارت کشور خواسته‌ایم لایحه‌ای آماده کند تا ما بتوانیم ماده‌ای را به قانون پولشویی اضافه کنیم تا منشأ پول‌ها در حوزه سیاست و قدرت مشخص باشد و ستادهای انتخاباتی در این بین پاسخگو باشند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.