قدس آنلاین– ایلام: مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: آب شرب شهر دره شهر تقویت می شود.

آب شرب دره شهر تقویت می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، داراب بیرنوندی با بیان اینکه چشمه سراب دره ‌شهر در حال ساماندهی است، اظهارداشت: چشمه سراب شهر دره شهر منبع اصلی تأمین آب این شهر است که در راستای تأمین پایدار آب و افزایش کیفیت آب در این شهرستان ساماندهی این چشمه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی چشمه سراب دره شهر هم اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این طرح شامل ساختمان بهره‌برداری، ساماندهی دریاچه، احداث سیل بند، بهسازی مخزن و نصب تجهیزات برقی و مکانیکی الکترولیز نمک طعام است‌.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام بهره برداری از این طرح را منوط به تخصیص به موقع اعتبارات دانست و تأکید کرد: با بهره برداری از این طرح علاوه بر تأمین و تقویت آب شرب شهر دره شهر، آب شرب 8 روستای دیگر نیز تأمین می شود.

داراب بیرنوندی با اشاره به اهمیت منطقه سراب دره شهر برای این شهرستان، خاطرنشان ساخت: این منطقه تنها منطقه توریستی و گردشگری دارای امکانات شهرستان یعنی پارک سراب در آن واقع شده که این تفرجگاه سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و علاقمندان به طبیعت است.

وی آب چشمه سراب دره شهر را با کیفیت بالا عنوان کرد و یادآور شد: عملیات بهسازی منابع ذخیره آب در سراب دره شهر با رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ موقعیت توریستی سراب دره شهر صورت می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.