۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 276346

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است: از صبح امروز(24 فروردین) روند نزولی غلظت ذرات معلق در هوای کرمانشاه آغاز شده و هم اکنون هوای شهر کرمانشاه در وضعیت استاندارد قرار دارد.

"ریزگردها"رفتند، اما برمی‌گردند
سعید دزفولی‌نژاد در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: از حدود ساعت 10 صبح امروز روند نزولی کاهش غلظت ذرات معلق را در هوای شهر کرمانشاه داشتیم.

وی میزان غلظت کنونی لحظه‌ای ذرات معلق موجود در هوای کرمانشاه را 107 میکروگرم بر مترمکعب هوا عنوان کرد که بیانگر وضعیت استاندارد است.

دزفولی‌نژاد تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته میانگین غلظت ذرات معلق موجود در هوای کرمانشاه 187 میکروگرم بر مترمکعب هوا بود که با شاخص آلودگی 133 وضعیت هشدار را نشان می‌دهد.

به گفته این مسئول در 13 ساعت امروز نیز غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه 315 میکروگرم بر مترمکعب هوا بود که با شاخص آلودگی 187 وضعیت هشدار را نشان می‌دهد.

وی افزود: از دیشب تا امروز صبح غلظت ذرات معلق موجود در هوا بین سیر صعودی و نزولی در نوسان بود، اما هم اکنون وضعیت استاندارد است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه هم با اشاره به روند نزولی غلظت ذرات معلق موجود در هوای استان، عنوان کرد: صبح امروز در نقاط غربی و مرزی استان مانند قصرشیرین دید افقی زیر هزارمتر بود، اما با بهبود وضعیت اکنون به بیش از چهار هزار متر رسیده است.

مهندس محمد خسروی با بیان اینکه احتمال آمدن توده گرد و غبار دیگری از فردا وجود دارد، پیش‌‍بینی کرد: غلظت این توده کم باشد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی شده از اواخر هفته نیز مجدد توده گرد و غباری با شدت بیشتری نواحی غربی استان را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با تایید اینکه ریزگردها امسال زودتر وارد کرمانشاه شدند، یادآور شد: کانون اکثر ریزگردها مناطق خارج از استان خصوصاً کشور عراق و عربستان است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.