۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: 276398

در دیدار هیات پارلمانی جمهوری چک با وزیر اقتصاد کشورمان بر توسعه روابط اقتصادی ایران و چک تاکید شد.

گسترش سطح مناسبات اقتصادی ایران و جمهوری چک

به گزارش خبرگزاری مهر، "ویتخ فیلیپ" نایب رئیس مجلس جمهوری چک و هیات همراه در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن ابراز علاقمندی به توسعه روابط اقتصادی با ایران خواستار ارتقاء روابط بین فعالان بخش خصوصی دو کشور شد.

طیب نیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهایی که دارای سابقه دیرینه دوستی و همکاری هستند ابراز امیدواری کرد، برخی از موافقت نامه های پایه ای که زمینه گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور را فراهم می کند بزودی به امضاء برسد.

وزیر اقتصاد بیان داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش و همت خود را به کار بسته تا با ایجاد صلح، ثبات و آرامش در منطقه زمینه رشد و رفاه را فراهم نماید. شرایط خاص منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه از جمله افراطی گرایی ها دستیابی به پیشرفت اقتصادی و تامین رفاه مردم را دشوار می کند.

وی از حجم بالای مبادلات تجاری با جمهوری چک با دنیا و همچنین حجم قابل ملاحظه مبادلات تجاری ایران به عنوان ظرفیتی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور نام برد و افزود: سطح کنونی روابط اقتصادی و تجاری می تواند بسیار افزایش یابد.

"ویتخ فیلیپ" نایب رئیس مجلس جمهوری چک نیز ضمن قدردانی از فعالیت های جمهوری اسلامی در زمینه مبارزه با تروریسم و ایجاد آرامش در منطقه گفت: سطح روابط تجاری بین دو کشور بدون شک باید ارتقاء یابد و اولین هدف ما افزایش چندین برابری سطح کنونی مبادلات خواهد بود.

وی سفر کنونی خود به ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از شرکت های مشهور چک که در عرصه تولید خودرو و صنایع فعالیت دارند، آماده حضور در بازار وسیع و جذاب ایران هستند. وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چک زمینه لازم برای گسترش روابط تجاری فراهم شود.

نایب رئیس مجلس جموری چک همچنین در این دیدار دعوتنامه رسمی وزیر اقتصاد جمهوری چک از وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان برای سفر به آن کشور را تقدیم طیب نیا کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.