گروه سیاسی- محمدرضا غلامی - نخستین یادواره ملی شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، امیران و چهار هزار شهید ارتش در خراسان رضوی دیروز در مشهد برگزار شد.

صیاد شیرازی اسطوره ای بی بدیل بود

 در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، آیت‌ا... سید احمدعلم الهدی، امام جمعه مشهد، امیر حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور، امیر آراسته، رئیس مشاوران گروه معارف جنگ و نیز جمعی از مدیران کشوری و لشکری حضور داشتند، از مادر شهید صیاد شیرازی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم کتابهای «بلاجویان عاشق» که به معرفی سه هزار شهید استان خراسان رضوی می‌پردازد، جلد ششم کتاب «لشکر خراسان»، انیمیشن 13 قسمتی «شهید صیاد شیرازی» و تمبر یادبود این شهید بزرگوار رونمایی شد.

 

    صیاد شیرازی اسطوره‌ای بی بدیل

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی در این یادواره شهید امیر صیاد شیرازی را اسطوره‌ای بی بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی توصیف و بیان کرد: وی یک نخبه بسیجی بود و توانست وحدت بسیار زیادی را بین نیروهای انقلابی از جمله سپاه و ارتش ایجاد کند. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی با اشاره به مقام رفیع شهادت با توجه به تأکیدات فقهی دین اسلام گفت: برای شهید عنوان شده که او را کفن نکنید، غسل ندهید و تنها با لباس رزم بر او نماز بخوانید و به خاکش بسپارید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آحاد جامعه مدیون شهیدان هستند، زیرا توسعه و پیشرفت نیازمند امنیت است و شهدا کسانی بودند که امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

وی همچنین با تقدیر از فعالیت تیم هسته‌ای کشورمان در مذاکرات با گروه 1+5 گفت: قطعاً تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر آرمانهای شهدا و پشتیبانی مردم، دستاوردی بزرگ را برای کشور به ارمغان آورده اند.

 

    صیاد شیرازی، نابغه نظامی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور نیز در این مراسم شهید صیاد شیرازی را یک نابغه نظامی توصیف و بیان کرد: بسیاری از موفقیتهای انقلاب اسلامی مدیون فداکاری‌های شهید صیاد شیرازی است. امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی گفت: باید یاد و راه این شهید بزرگوار را زنده نگهداریم. وی افزود: تاکنون 50 پیش یادواره با همکاری سازمانهای مختلف به همین منظور در شهر مشهد برگزار شده است. فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور در ادامه به آمار شهدای استان اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

   وحدت نیروهای مسلح از تدابیر صیاد شیرازی

استاندار خراسان رضوی هم در آیین نکوداشت شهید صیاد شیرازی، با اشاره به جایگاه ارزشمند شهید در جامعه اسلامی افزود: برگزاری یادواره شهدا فرصت مناسبی برای مرور ویژگی‌های اخلاقی شهدای بزرگوار است. علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مدیون فداکاری‌های شهید صیاد شیرازی است، تصریح کرد: حرکت در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی، ساده زیستی، ایمان، عمل صالح و وابسته نبودن به گروه‌های سیاسی از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی است. وی ادامه داد: وحدت بین نیروهای مسلح از تدابیر امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی بود و اعتقاد داشت که تنها با وحدت درونی می‌توان در مقابل تمامی قدرتهای دنیا ایستادگی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.