عبدالرضا رحمانی فضلی در بخش دوم این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اقدامهای قانونی و برنامه ریزی‌های وزارت کشور در امر مقابله با پدیده ریزگردها و موضوع زمین‌خواری و کوه‌خواری در حاشیه کلان شهرها که پیگیری آن از سوی رهبری مورد تأکید قرار گرفته بود، اظهار داشت:  ...

منابع مورد نیاز برای مقابله با ریزگردها، تأمین شده است

بنابر نظر شورای‌عالی امنیت ملی، پیگیری موضوع ریزگردها به دلیل آنکه نیاز داشت در استانهای مختلف و از سوی استانداران هم دنبال شود به وزارت کشور محول شد و ما در اسفند ماه جلسه‌ای را با دستگاه‌‌های مختلف مسؤول برگزار کردیم و برنامه‌ها و مطالعات و طرح‌های دستگاه‌های مختلف اعم از سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو را بررسی و بازنگری کردیم و همه دستگاه‌ها موظف شدند برنامه‌های تعیین شده حوزه مسؤولیتی خود را به طور جدی پیگیری و اجرایی کنند.

وی افزود: در همین هفته نیز جلسه دیگری با این دستگاه‌ها خواهیم داشت و گزارشها بررسی خواهد شد و خوشبختانه منابع مورد نیاز نیز از محل ماده 10 اعتبارات ستاد بحران کشور تأمین شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مورد پدیده زمین خواری هم وزارت کشور از اوایل سال گذشته ورود داشته، زیرا موضوع بسیار مهمی است و هم در وزارت کشور جلسه هماهنگی بین دستگاه‌‌های مختلف وجود دارد و هم در استانها ستادهای متناظر تشکیل شده است.

رحمانی فضلی گفت: به مقایسه احکام صادره برای رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز صادر شده با سال قبل، رشد قابل ملاحظه‌‌ای را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: من در سفرهایی که به استانهای مازندران و البرز داشتم، از میزان احکام تخریبی که صادر شده، واقعاً نگران شدم و لازم است که از تغییر کاربری‌ها و تصرفات غیر قانونی و استفاده‌های غیر مجاز جلوگیری کنیم، زیرا گستردگی این تخلفات و صدور احکام تخریب در این حجم، خسارتهای اجتماعی و اقتصادی هم به دنبال خواهد داشت.

وزیر کشور افزود: با اقدامهایی که در یک‌سال گذشته انجام گرفته، آمار تصرفات غیرقانونی و ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز 15 درصد کاهش داشته و متقابلا آمار تخریبها و رفع تصرفات 400 درصد رشد کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.