قدس آنلاین- اصفهان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری عامل اصلی پیشرفت هسته ای در کشور است.

رهبر انقلاب عامل اصلی پیشرفت هسته ای ایران است / به آژانس اعتماد نداریم

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر عوض حیدرپور در نشست بررسی دستاوردهای بیانیه لوزان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با اشاره به صحبت های رییس سازمان انرژی اتمی ایران، سابقه فعالیت هسته ای ایران را از قبل از انقلاب بیان کرده و از برنامه ریزی شفاهی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق  در قبل از انقلاب خبر داد که با کار شکنی آلمانی ها در بوشهر و قصور فرانسوی ها در دارخویین، این اقدامات به سرانجام نرسید

وی با اشاره به اینکه ابتدای کار غنی سازی ، خرید ۱۰۰ سانتریفیوژ p۱ از پاکستان بود و بعد از آن با بومی سازی متخصصان داخلی سانتریفیوژهای IR۱ تولید شد که کاری بسیار پیچیده بود.، تصریح کرد: با خیانت منافقین و انتشار اسنادی از صنعت هسته ای ایران ، نهایتا اتحادیه اروپا بیانیه صادر کرد و ایران رامخل امنیت جهانی معرفی کرد و از آن روز بود تنش های مربوط به هسته ای دامن گیر جمهوری اسلامی شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فضای گذشته در برابر جمهوری اسلامی ایران را بسیار منفی دانست و اظهارداشت: ایجاد یک ذهنیت جدید خیلی راحت است مثل یک سخنرانی کردن و طرح مباحث جدید. ولی تغییر نگرش افراد که شکل سازمان یافته به خود گرفته است، بسیار مشکل است
وی تاکید کرد: ما توانستیم ذهنیت منفی علیه جمهوری اسلامی را تغییر داده و نشان دهیم که اهل مذاکره هستیم.
حیدرپور در پاسخ به سوالی مبنی بر تضمین آژانس انرژی اتمی در راستای تحقق توافقات و سابقه بد دبیر کل آژانس اظهار داشت: ما به آژانس اعتماد نداریم و آنها چشم در چشم ما می اندازند و دروغ می گویند. اما دبیرکل باید به شورای امنیت گزارش بدهد و ما نیز وظیفه همکاری داریم.

وی مخالفان مذاکرات را کسانی که از رو شمشیر کشیده اند توصیف کرد و افزود: اتفاقا این ها برگ برنده ای دست تیم مذاکره کننده می باشد چراکه می تواند در مذاکرات به طرف غربی خود بگوید که در ایران مخالفانی نیز هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.