مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بارش‌های اخیر در استان حاصل بارورسازی ابرها بود، گفت: رابطه‌ای بین تندبادهای اخیر و بارورسازی ابرها وجود نداشته و وجود پدیده‌ای به عنوان گردباد در استان منتفی است

بارش‌های اخیر در آذربایجان شرقی حاصل باروی ابرها بوده است/ مشاهده بادهای گاستی در کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، خلیل ساعی امروز در خصوص بحث بارورسازی ابرها در استان، اظهار داشت: بارش‌های اخیر در استان حاصل بارورسازی ابرها بود به طوری که گروه‌های پروازی بارورسازی ابرها در استان پس از انجام عملیات دو روزه استان را ترک کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های لازم در صورت وجود ابرهای مناسب برای بارورسازی با همکاری اداره کل هواشناسی استان و آب منطقه‌ای در خصوص اطلاع‌رسانی این مسئله انجام می‌شود و به طور کل برخی باران‌هایی که به صورت مناسب در حوزه دریاچه اتفاق می‌افتد در نتیجه عملیات بارورسازی ابرها است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به تندبادهای چند روز اخیر، در استان، گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان ارتباطی بین بارورسازی ابرها و تندبادهای اخیر در استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این پدیده به نام بادهای «گاستی» معروف هستند و در چند نقطه از کشور نیز مشاهده شده و وجود پدیده‌ای به عنوان گردباد در استان منتفی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.