رودریگو راتو، رییس اسبق صندوق بین‌المللی پول و وزیر دارایی پیشین اسپانیا مظنون به پولشویی است.

رییس اسبق صندوق بین‌المللی پول مظنون به پولشویی شد

به گزارش ایسنا،بر اساس اخباری که مطبوعات اسپانیا از جمله روزنامه «ال پائیس» و «ووزپوپولی» منتشر کرده‌اند، وی صاحب دو موسسه تجاری است و از این موسسات برای پولشویی استفاده می‌کرده است.

بر اساس این اخبار، وی توانسته است مبلغ ۶ میلیون یورو را از مقامات دارایی و مالیاتی اسپانیا مخفی و به بانک های خارج از این کشور منتقل کند.

به گزارش یورو نیوز، گفته می شود تحقیقات در این زمینه آغاز شده اما مقامات دولتی اسپانیا از اظهار نظر در این مورد خودداری می‌کنند.

لوئیس دو گیندوس، وزیر اقتصاد و دارایی اسپانیا با بیان این که نمی‌تواند هیچ خبری را در این باره فاش کند، گفت: من مسئولیت دارم اطلاعات را در این مورد محرمانه نگه دارم. تنها چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که تمامی سازمان‌های دولتی در این باره مراحل قانونی لازم را پی خواهند گرفت.

راتو که رییس سابق بانک بانکیا در اسپانیا نیز هست، یکی از متهمین پرونده فساد مالی و اختلاس در این بانک و یکی از عاملان اصلی ورشکستگی آن به شمار می‌آید. علاوه بر رودریگو راتو، دست‌کم ۷۰۰ تن دیگر از مقامات و افراد سرشناس در اسپانیا به سوء استفاده از طرح عفو مالیاتی در سال ۲۰۱۲ برای پولشویی و پنهان کردن دارایی های خود در بهشت های مالیاتی متهم هستند.

رودریگو راتو اخبار منتشر شده در مطبوعات اسپانیا را تکذیب نکرده و از وجود هر گونه تحقیقات توسط نهادهای مالیاتی در مورد اتهامات مطرح شده نیز اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

در زمان ریاست وی در بانک بانکیا که بزرگترین بانک اسپانیاست، دست‌کم ۴۰۰ هزار سهامدار به دلیل کاهش شدید ارزش سهام این بانک، دارایی‌های خود را از دست دادند. در پی این امر، ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا وی را مجبور به کناره‌گیری از تمام سمت‌های خود در این بانک کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.