قدس آنلاین– ایلام: مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: اخذ تأییدیه فنی برای کلیه وسایل و تجهیزات شهربازی های ایلام لازم و ضروری است.

لزوم تأییدیه فنی کلیه وسایل شهربازی های ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدمددی با بیان اینکه تجهیزات و زمین های بازی کودکان در کلیه نقاط استان استانداردسازی اجباری می شوند، اظهارداشت: دو نفر از کارشناسان شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده همکار، کار بازرسی و استاندارد سازی تجهیزات و زمین های بازی کودکان در شهر ایلام را بر عهده گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه سرسره و تاب ترکیبی و سایر وسایل بازی در پارک های کوثر، چغا سبز و پارک ملت بازرسی می شوند، افزود: در صورت داشتن استانداردهای لازم و ایمنی برای کودکان، برای این وسایل و زمین بازی مجوز تاییدیه ایمنی به پیمانکار شهرداری ارایه می شود.

مدیرکل استاندارد استان ایلام، استاندارد نبودن تجهیزات شهر بازی ها و پارک ها و رعایت نکردن نکات ایمنی در آنها را عامل بوجود آمدن اتفاقات ناگوار برای کودکان در هنگام بازی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ارایه خدمات در شهر بازی و زمین های بازی بر اساس استانداردهای مربوطه، مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و براساس ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد، ارایه این خدمات بدون اخذ تاییدیه های لازم، ممنوع است و هرگونه خسارات وارده مالی و یا جانی به عهده شهرداری ها است.

محمدمددی برخورداری وسایل بازی و تجهیزات شهربازی دارای استاندارد اجباری را ضروری دانست و تأکید کرد: در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم در شهربازی ها، هر گونه عواقب استفاده از وسایل غیر استاندارد در این مراکز بر عهده شهرداری است.

وی با ابراز امیدواری از ایجاد لحظات شاد و پرنشاط در شهربازی ها با استاندارد سازی وسایل، یادآور شد: با ایمن سازی و استاندارد سازی وسایل شهربازی ها، از بروز هرگونه اتفاق و حادثه ای که باعث صدمه جسمی و روحی به کودک می شود، جلوگیری بعمل می آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.