رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موازی کاری بین دو سازمان دامپزشکی و غذا و دارو در برخی موارد چالش برانگیز است.

موازی کاری برخی دستگاه ها در زمینه مواد غذایی چالش برانگیزاست

به گزارش ایرنا ،علی شهریاری عصر یکشنبه درحاشیه بازدید ازسازمان ملی استاندارد در استان البرزافزود: این دوسازمان نقطه نظرهای بسیار متفاوتی درخصوص موضوعات مربوط به مواد غذایی دارند که باید برطرف شود.

شهریاری ادامه داد: به عنوان مثال سازمان غذا و دارو در زمینه استفاده از خمیر مرغ برای تولید سوسیس و کالباس دلایلی دارد که این مهم از سوی سازمان دامپزشکی مورد قبول نیست.

وی با اشاره به طرح تحول نظام استاندارد سازی گفت: درزمان حاضر طرح های زیادی وجود دارد که باید خارج ازنوبت درصحن علنی مجلس مطرح شود ، اعتقاد دارم این طرح تا پایان عمر مجلس نهم به صحن علنی مجلس نخواهد رسید.

وی افزود: در بندهایی از این طرح که به حوزه سلامت ارتباط پیدا می کند اختلاف هایی میان سازمان استاندارد وجود دارد که بایستی مرتفع شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اهمیت استاندارد در زندگی مردم ، گفت: علامت استاندارد اطمینان و آرامش خاصی در مصرف کنندگان به وجود می آورد و آنان را ازسلامت کالایی که خریداری می کنند با خبر می سازد.

وی اظهار کرد: مسوولان مربوط باید دربحث درج علامت استاندارد برکالا و محصولات دقت کافی داشته باشند و برروی کالاهایی این آرم را درج کنند که از همه لحاظ مورد تایید هستند.

شهریاری درخصوص وضعیت رسیدگی به پرونده آمپول هایی که تزریق آنها منجر به نابینا شدن 15 نفر شده بود، گفت: پرونده این موضوع هم از طریق نظام پزشکی و هم از سوی وزارت بهداشت و قوه قضاییه درحال پیگیری است .

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به میزان رضایت از نحوه نظارت سازمان استاندارد ، بیان داشت: نمی توان عملکرد یک نهاد یا سازمانی را به طور کامل و صددرصدی مثبت یا منفی دانست چراکه هرسازمانی نقاط ضعف و قوتی درعملکر خود دارد.

وی ادامه داد: هرچند ضعف هایی در عملکرد سازمان ملی استاندارد دربرخی حوزه ها وجود دارد ولی تا کنون با چالش جدی در این سازمان مواجه نشده ایم.

رییس سازمان ملی استاندارد نیز با اشاره به یکی از اولویت های این سازمان گفت: بررسی و نظارت بر وضعیت وسایل شهربازی ها به عنوان یک اولویت با دقت پیگیری می شود.

نیره پیروزبخت افزود: اواخر سال 93 ناظران سازمان استاندارد از تمام شهربازی های کشور بازدید کردند تا وضعیت وسایل بازی آنها را بررسی کنند.

وی ادامه داد: بدون شک با دست اندرکاران شهربازی هایی که دارای وسایل بازی غیر استاندارد هستند، برخورد قانونی خواهد شد.

پیروزبخت گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها آن طور که باید و شاید با سازمان استاندارد همکاری ندارند، به طور مثال درحادثه ای سال گذشته در شهرستان گناباد براثر ترکیدگی سرسره بادی پسربچه ای جان خود را ازدست داد.

وی ادامه داد: با اینکه این سرسره پلمپ شد اما پلمپ آن بدون هماهنگی با استاندارد باز شده بود.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد دستور پلمپ وسایل غیراستاندارد شهربازی ها را صادر می کند ولی این پلمپ با مجوزبرخی دستگاه های دیگر باز می شود.

پیروزبخت در خصوص اهمیت اجرای طرح تحول نظام استاندارد سازی گفت: این طرح نتایج مثبتی ازجمله یکپارچه سازی قوانین استاندارد درتمام کشور را به دنبال دارد.

سازمان ملی استاندارد در کرج مرکز استان البرز مستقر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.