رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نزدیکی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به بهشت زهرا (س) و حرم امام راحل گفت: برای کاهش حجم ترافیک در این مسیر استفاده از مترو باید اصلی ترین راه تردد به این مجموعه باشد.

 مترو باید اصلی ترین وسیله رسیدن به شهر آفتاب باشد

مهدی چمران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تصریح کرد: زمان زیادی از آغاز ساخت این پروژه گذشته و به افتتاح فاز اول آن نزدیک می شویم لذا پیش بینی وسایل نقلیه برای تردد به آن از اکنون ضروری است.

وی با بیان اینکه شتاب پیشرفت پروژه مطلوب نبوده افزود: مقرر شده بود که مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود اما به دلایل مختلف این کار صورت نگرفت و با تعیین بودجه، شهرداری تهران ساخت این مجموعه را برعهده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران تا امروز ساخت پروژه را به خوبی انجام داده و برنامه تعیین شده را در موعد مقرر به اتمام رسانده است.

چمران خاطرنشان کرد: ساخت حدود 40 هزار متر از مجموعه شهر آفتاب شامل سالن نمایشگاهی، تاسیسات و فضای نمایشگاه آماده بهره برداری است.

وی افزود: بعد از افتتاح فاز اول این پروژه ساخت بخش های دیگر مانند هتل ها، بخش های تجاری و اداری آغاز خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که پس از راه اندازی فاز اول پروژه به طور کامل با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی و هر چه زودتر معضل کمبود نمایشگاه در کلان شهر تهران جبران شود.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال 40 هزار متر از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب آماده افتتاح می شود تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم همزمان با افتتاح مجموعه، خطوط مترو متصل به اینجا را نیز بازگشایی کنیم و پیش بینی های دسترسی بزرگراهی نیز پیشرفت مناسبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: آمد و شد با وسایط نقلیه شخصی نه تنها صرفه اقتصادی برای شهروندان ندارد بلکه ایجاد ترافیک نیز می کند که به همین دلیل با تدابیری باید مترو را وسیله اصلی دیدار از شهر آفتاب قرار دهیم.

چمران با بیان اینکه انتقال تمام نمایشگاه های بزرگ به این مکان امکان پذیر نیست خاطر نشان کرد: با برگزاری یک نمایشگاه کوچک در شهر تهران شاهد ایجاد مشکلات ترافیکی بسیاری هستیم که می توانیم با انتقال این نمایشگاه ها کمک شایانی به شهر تهران کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این مکان در نزدیکی محدوده بهشت زهرا (س)، حرم امام خمینی (ره) و مسیر قم قرار دارد نباید بار ترافیکی دیگری به این مسیر اضافه شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: می توانیم با امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) به شهید کاظمی و امتداد بزرگراه امام علی (ع) می توانیم حجم ترافیکی کمتری را شاهد باشیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فضای فروشگاهی و هتل های ارزان قیمت باید در نزدیکی بزرگراه خلیج فارس قرار گیرد خاطرنشان کرد: در این صورت مسافران می توانند در مسیر آمد و شد نیازهای خود را بدون ورود به فضای اصلی رفع کنند.

کار ساخت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در 22 شهریور ماه 1390 با هدف انتقال نمایشگاه های شهری و بین المللی از پایتخت به این مجموعه شروع شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.