۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: 278065
اخبار ويژه / پول ما نباید به عربستان برود

افشاگری درباره‌ پول‌های كثيف

اعتماد: حسيني صدر، نماينده خوي در مجلس با بیان اینکه آماده ام تا به جاي وزير كشور درباره «پولهاي كثيف» و ارتباط آن با انتخابات مجلس دهم براي نمايندگان توضيح بدهم، گفت: در كشور منافذي وجود دارد كه افرادي كه نفوذ دارند، مي‌توانند از آنها استفاده كنند و صاحب ثروتهاي باد آورده شوند. اين چيز قابل كتماني نيست. شما الان در هر شهر و منطقه‌اي انواع بابك زنجاني‌ها را در اندازه‌های مختلف مي‌بينيد. يك روز یک پروژه وسیع، يك روز بابك زنجاني، يك روز بحث سوآپ نفت و يك روز بحث فلان وزير.

وی افزود: من مصداق براي اين دارم. نمونه آقايي كه در قاچاق دست داشت، الان شعبه‌اي از نهادهاي خيريه را تشكيل داده و در پوشش آن به شكل گسترده كار انتخاباتي مي‌كند. به دروغ هم مي‌گويند داريم كار خيرخواهانه و خداپسندانه انجام مي‌دهيم. من كسي را مي‌شناسم كه قبلاً مسؤول بوده و الان صاحب ثروت انبوهي شده و شبكه انتخاباتي گسترده‌اي تشكيل داده است.

 

پاسخ سازمان اوقاف به مقام مصری

قدس آنلاین: حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف کشورمان با اظهار تأسف از اظهارات نسنجیده سخنگوی وزارت اوقاف مصر، وارد کردن اتهام حمایت ایران از تروریسم را کذب و اتهامی واهی و بی اساس دانست و آن را محکوم کرد.

 

پول ما نباید به عربستان برود

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: ما برای جایگزین کردن عمره اعمال مستحبی زیادی داریم که در احادیث روایی هم به آن اشاره شده است. ما وقتی می‌توانیم این پول را برای رفع احتیاج برادران و خواهران دینی خود خرج کنیم، چه لزومی دارد که آن را در کشوری خرج کنیم که صرف بمب و گلوله شود و به جان سایر مسلمانها بیفتد. ما می‌توانیم این پول را در کشور خود خرج کنیم که ثواب بسیار زیادی هم دارد.

 

خبرنگاراسراییلی جاسوس نبود!

ایسنا: محمد صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خبرنگار رژیم صهیونیستی که به ایران سفر کرده بود، جاسوس نبوده است، گفت: برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی خواستار جلوگیری از ورود متولدان رژیم اسراییل به ایران هستیم.

 

 مخالفت با دولتی شدن شهرداریها!

فرارو: قالیباف، شهردار تهران در نشست مشترک شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: موضوع دولتی شدن مدیریت شهری مسأله ای جدی و خطری بزرگ برای مجموعه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری هاست.

 

تکذیب گروگان گرفته شدن نیروهای سپاه

آرمان: قاسم حسن زاده، مسؤول روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه در رابطه با خبر منتشرشده از سوی شبکه العربیه مبنی بر گروگان گرفته شدن 18 پاسدار در منطقه نصرت آباد گفت: خبرهای منتشره مبنی بر گروگان گرفته شدن پاسداران سپاه قدس در منطقه زاهدان توسط جیش العدل کذب محض است.

 

تجمع مربیان سوادآموزی

فارس: جمعی از مربیان نهضت سوادآموزی لرستان در اعتراض به بی‌توجهی وزارت آموزش و پرورش برای استخدام آنان، مقابل مجلس تجمع کردند.

 

آب شور در سد گتوند!

تابناک: کاظم حمادی، عضو کمیته علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون گفت: مشکل اساسی مخزن سد گتوند، وجود چینه‌های انحلال پذیر نمک بویژه در سازند گچساران است که شامل لایه‌هایی از مارن انیدریت و نمک می‌شود و حجم قابل ملاحظه ای از نمک به طول چهار کیلومتر در بالادست سد و در تماس با آب دریاچه سد وجود دارد.

 

جیره‌بندی آب دربندرعباس

در حالی که دو روز از پایان جیره بندی سه روزه آب در بندرعباس به دلیل شکستگی خط لوله بندرعباس - میناب می گذرد، حسین خادمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از شکستگی دوباره این خط و جیره بندی دوروزه آب شرب بندرعباس خبرداد.

 

سود سپرده ها از کجاست؟

تابناک: باوجودی که فعلاً حداکثر نرخ سود سپرده برای سپرده‌های بلند مدت یک ساله 22 درصد است، اما بسیاری از بانکها درقالب طرحهای ویژه و خاص سود بالاتری به مشتریان خود پرداخت می‌کنند. خبرها حاکی است که رقابت بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز و غیرمجاز برای جذب سپرده بیشتر یکی ازعللی بود که نظام بانکی را به سمت پرداخت نرخهای سود (تا28درصد) بالاتر از نرخ مصوب هدایت کرد. این در حالی است که به گفته کارشناسان، محل تأمین این سودها مشخص نیست وهمین مسأله نظام بانکی وبرخی موسسات مالی اعتباری را با چالشهای اساسی روبرو کرده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همراه IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خدا پدر آدم چیز فهم را بیامرزه. و خدا لعنت کنه اونایی که میفهمن تو کشورشون نیاز مند فراونه و گیر دادن برن چشم و هم چشمی کنن. و پز بدن رفتن پیش خدا و برگشتن و خیلی درک الهیشون رفته بالا و مدرک خدا شناسی گرفتن.