قدس آنلاین– ایلام: معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه صادرات غیرنفتی از مهمترین اولویت های دولت است و هیچ دستگاه دولتی حق ندارد در کار صادرات تعلل و کوتاهی کند.

هیچ دستگاه دولتی حق ندارد در کار صادرات تعلل کند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، اسحاق جهانگیری در نشست شورای اداری استان ایلام در محل سالن فنی و حرفه ای ایلام با بیان اینکه هیچ دلیلی ندارد که ایلام استانی محروم باشد، زیرا منابع نفت و گاز، منابع آبی و زمین‌های مناسبی در اختیار دارد، اظهارداشت: دولت در زمینه بهره برداری از میادین مشترک نفتی، ایجاد مجتمع های پتروشیمی دهلران و مهران، ‌ایجاد صنایع پایین دستی، حل مشکلات آبی استان و احیای زمین‌های کشاورزی این استان برنامه دارد.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات پایانه مرزی مهران بایستی از اولویت های کاری مسئولان استانی باشد، افزود: حل مشکلات و مسائل گمرک و پایانه مرزی مهران از مسائل اصلی استان است و لازم است مسئولان ارشد استان هر چه در توان دارند برای حل مشکلات این پایانه مرزی و رونق تجارت و صادرات بکار گیرند.

معاون اول دولت تدبیر و امید با اشاره به درآمد ارزی 30 میلیارد دلاری دولت، خاطر نشان ساخت: در سال ۹۰ درآمد ارزی دولت، ۱۱۸ میلیارد دلار بوده که هم اکنون با تلاش های دولت، توسعه صادرات و توجه به بخش خصوصی، این رقم به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

اسحاق جهانگیری با تأکید بر میدان دادن به بخش خصوصی برای رونق اقتصادی، بیان داشت: در سال جاری دولت مصمم است وارد رونق اقتصادی شود و چاره‌ای جز میدان دادن به بخش خصوصی نداریم و مدیران استان‌ها نیز باید مشکلات بخش خصوصی را حل و فصل کنند.

وی با اشاره به اینکه سوء مدیریت در سال های گذشته موجب از بین رفتن درآمدهای ارزی شده بود، خاطرنشان ساخت: برای رفع مشکلات موجود، انتظار ما از مسئولان استان ها این است که از نظرات و راهکارهای نخبگان برای حل مشکلات استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور به مذاکرات ایران با 1 + 5 اشاره و تصریح کرد: در ابتدا کسی فکر نمی کرد جمهوری اسلامی ایران مقابل گروه ۱ + ۵ بایستد و امروز جهان این واقعیت را پذیرفته که ایران دارای تیم دیپلماسی قدرتمندی بوده و با تیم های قوی غرب مذاکره انجام داده است.

اسحاق جهانگیری با اشاره به عدم عقب نشینی ایران از حقوق هسته ای، یادآور شد: بعد از یک دوره مفصل مذاکره تیم دیپلماسی ایران به نقطه ای رسیده که تهدید کنندگان و کسانیکه با زبان زور با این کشور صحبت می کردند به حقوق هسته ای و قانونی ملت ایران اعتراف و این اطمینان را داشته باشند که ایران یک قدم از حقوق هسته ای ملتش عقب نشینی نکرده و در این زمینه تخطی نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.