مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: منطقه بندی هیئات مذهبی از ابتکارات بسیار خوبی است که در این زمینه شورای هیئات مذهبی مشهد می تواند الگویی برای استان های دیگر در کشور باشد.

منطقه بندی هیئات مذهبی مشهد از ابتکارات شورای هیئات مذهبی مشهد

 به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام سید حسین علیزاده مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست هم اندیشی شورای هیئات مذهبی مشهد گفت: افراد بسیار لایقی در انتخابات شورای هیئات مذهبی انتخاب شدند که این انتخابات به صورت تفکیک بین خواهران و برادران انجام شد.

وی با بیان این که در حال حاضر یک هزار هیأت مذهبی خواهر در مشهد فعالیت می کنند، افزود: سه هزار و 500 هیأت مذهبی برادر هم در مشهد به صورت جداگانه و تفکیکی فعالیت های خوبی را انجام می دهند.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: منطقه بندی هیئات مذهبی از ابتکارات بسیار خوبی است که در این زمینه شورای هیئات مذهبی مشهد می تواند الگویی برای استان های دیگر در کشور باشد.

وی با بیان این که دیگر استان ها هم می توانند با الگوبرداری از هیئات های مذهبی خراسان رضوی، آن ها را به صورت جداگانه و تفکیکی خواهر و برادر در استان های خودشان داشته باشند، اظهار کرد: در راستای تسهیل در اجرای برنامه ها برای هیئات مذهبی، کارگاه های آموزشی برای رابطین و مسئولان هیئات مذهبی در یک منطقه متمرکز و یا جداگانه برگزار می شود.

علیزاده افزود: این کارگاه های آموزشی ویژه رابطین و مسئولان هیأت های  مذهبی به زودی در مناطق سیزده گانه مشهد اجرا می شود و بر اساس برنامه پنج ساله  بایستی در سال 94، یک هزار و 800 نفر از مسئولان هیأت های مذهبی در دوره های آموزشی مدیریت فرهنگی شرکت کنند.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر ما دو نوع هیأت مذهبی در استان داریم، گفت: هیأت های مذهبی معیار که دارای هیأت امنا، مسئول هیأت، مداح و کد هستند و دیگری، هیأت مذهبی محور که از این پتانسیل استفاده و فعالیت های فرهنگی شاخصی را برنامه ریزی می کنند.

وی افزود: در واقع هیأت مذهبی محور، الگویی برای دیگر هیئات مذهبی هستند و یکی از ایده های ما در شورای هیئات مذهبی این است که هیأت های معیار به هیأت های محور تبدیل شوند.

سید مهدی طباطبایی، رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد مقدس  نیز  در این نشست گفت: برای انجام مطلوب فعالیت های شورا، مشهد مقدس به مناطق سیزده گانه تقسیم شده و فعالیت ها در مناطق مربوطه مشخص شده است.

وی ابراز کرد: امروز دشمنان اسلام یکی از مکان هایی که نشانه گرفته اند هیئت مذهبی است و برنامه ریزی آن ها بر این اساس قرار گرفته است که در این هیئات نفوذ کنند و قصد به انحراف کشیدن آن ها را دارند.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد مقدس با بیان این که وقتی افراد سازمان سیا آمریکایی برای از پا درآوردن ایران دور هم نشستند به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به این هدف باید عاشورا را از مردم ایران گرفت، اظهارکرد: در همین راستا ما باید به قله پیشرفت برسیم و از هیئات مذهبی این انتظار می رود که که فعالیت های خودشان را رونق بیشتری بدهند و همایش های هم اندیشی را به صورت ماهانه برگزار کنند.

وی افزود: بهتر آن است که که در نشست های هم اندیشی گفتمان ها فقط یک طرفه نباشد چرا که هر چه این گفتمان ها بیشتر باشد، آسیب ها نیز کمتر می شود و در صورت برگزاری نشست های هم اندیشی به صورت ماهانه، نتیجه مطلوب از این فعالیت ها حاصل می شود.

طباطبایی در ادامه با اشاره به این مناسبت های ماه رجب و شعبان، ابراز کرد: همان طور که هیئات مذهبی تلاش می کنند که عزاداری های عاشورا را با عظمت و باشکوه برگزار کنند به همین دلیل نباید در برگزاری برنامه های ولادت هم کوتاهی کنند و بایستی مراسم میلاد ائمه اطهار(ع) با شکوه و با عظمت به ویژه در حاشیه شهر مشهد برگزار شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد افزود: نسبت به برگزاری جشن های میلاد اهتمام ویژه ای بورزید و با همکاری همه دوستان در محلات خودتان در این ایام چهره شهر مشهد را عوض کنید.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر کادرسازی و نیرو پروری در هیئات مذهبی گفت: بهتر است شما عزیزان برای بعد از خودتان یک جوان را در کنار خود تربیت کنید و در کنار این یک جوان، دهها جوان دیگر را هم تربیت کنید.

وی افزود: فلسفه وجودی هیأت های مذهبی به مردمی بودن آن است و هیچکدام از ما علاقمند نبودیم که هیأت مذهبی دولتی بشوند چرا که این هیأت باید مردمی بمانند و به وسیله نیروهای خودجوش مردمی اداره شوند.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد تصریح کرد: برای حمایت و خودکفایی شرکت تعاونی به نام هیئات مذهبی مشهد تشکیل شده است و در حال حاضر عضو گیری دارد تا دیگر فعالیت های اجرایی آن هم انجام شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.