قدس آنلاین-ایلام: معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عملیات اجرایی و حقوقی بانکهای عامل برای واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار استان ایلام متوقف می شود.

عملیات اجرایی بانک ها، علیه واحدهای تولیدی ایلام متوقف می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محسن صالحی نیا در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی و حقوقی بانک های عامل استان ایلام بر علیه واحدهای تولیدی وصنعتی مشکل دار به مدت 6 ماه متوقف خواهد شد، اظهارداشت: باید در مدت یک ماه فهرست طرح ها و واحدهای تولیدی مشکل دار این استان برای طرح در کارگروه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تفکیک نوع و میزان بدهی تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه امکان بازگشت برخی از واحدهای تولیدی راکد استان با روش های معمول شدنی نیست و به شرایط خاص و تغییر ساختارها نیاز دارد، افزود: از دو محل اعتبارهای مدیریت بحران و منابع هدفمندی یارانه ها امکان کمک به واحدهای مشکل دار وجود دارد و در کارگروه مربوطه، منابع کمک به تعیین تکلیف هر یک از واحدها برای بازگشت به چرخه تولید مشخص خواهد شد.

استاندار ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان منجر به ایجاد سه هزار شغل خواهد شد، گفت: متاسفانه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان در سال های گذشته پیچیده شده و امکان رفع مشکلات سخت تر شده است.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه پیگیری های فراوانی در این زمینه از طرف استانداری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، افزود: طرح موضوع در سفر ریاست جمهوری و همچنین معاون اول رییس جمهوری به تشکیل این نشست با حضور این هیات که از تصمیم گیرندگان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، منجر شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مصوبات خوبی به تصویب رسید، خاطرنشان ساخت: در صورت به نتیجه رسیدن مصوبات این نشست، 50 تا 60 درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان برطرف خواهد شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه حمایت از تولید و کمک به رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان باید در دستور کار مدیران بانکها قرار گیرد، گفت: بانکهای عامل باید با توجه به اینکه قانون رفع موانع تولید در مجلس به تصویب رسیده است از فشار بر واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار کم کنند.

دکتر احمد شوهانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد قوانین لازم در زمینه رفع موانع تولید را مصوب و گره های قانونی در این زمینه را رفع کند.

دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه هماهنگی، همدلی و همبستگی برای توسعه و پیشرفت استان شکل گرفته است، گفت: تجربه سالهای گذشته نشان داده است که تنها با همراهی و همدلی امکان توسعه و پیشرفت استان وجود دارد.

عمران علی محمدی با اشاره به اینکه بانک ها به توسعه استان کمک کنند، اظهارداشت: مدیران عامل بانکها باید نگاه خود به مقوله تولید را تغییر دهند و به توسعه و اشتغال استان کمک کنند.

رییس سازمان معدن، صنعت و تجارت ایلام در ادامه این نشست با بیان اینکه 64 واحد صنعتی این استان تعطیل بوده و با مشکل مواجه هستند، گفت: اصل بدهی این واحدها 220 میلیارد ریال است که در طول سالهای گذشته به 600 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

یاراله نصیری با اشاره به اینکه 25 معدن نیز بدلیل عدم استخراج با ظرفیت واقعی و نبود تقاضا توان پرداخت بدهی و دیون دولتی را ندارند، اظهارداشت: بخشودگی جرایم و دیرکرد تسهیلات و تقسیط پنج ساله مجدد به رفع مشکلات واحدهای تولیدی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بخش معادن نیز، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی از مصوبات این نشست است، افزود: این مصوبه به رفع مشکلات معادن استان کمک می کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.