قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول روزنامه های امروز.

از "مخمصه پولی" تا "ظریف در محاصره"

مخمصه پولی

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود با بیان اینکه "دلواپسی صنعتگران درباره نرخ سودهای جدید بالا گرفت"، در تیتر یک خود نوشت: "وام های ارزان قیمت در جیب رانت خواران"

روزنامه "ایران" از 4 گام دولت برای رفع موانع تولید به روایت نهاوندیان خبر داد. این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "روحانی در پایان سفر شیراز خبر داد: دولت سود سرمایه گذاری بخش خصوصی را تضمین می کند"

روزنامه "کلید"  با بیان اینکه "بانک مرکزی در بیانیه ای علت بازنگری نرخ سود بانکی در هر 3ماه را تشریح کرد" در تیتر یک خود نوشت: "مخمصه پولی"

به نظر می رسد بانک مرکزی قصد دارد در ماه های آتی باز هم نرخ سود بانکی را پایین آورده و تا انتهای سال آن را به رقم 18درصد و حتی پایینتر برساند.

***

یمن در آستانه فاجعه انسانی

تلاش عربستان برای تشکیل ارتش جدید برای یمن، تاکید سازمان ملل بر لزوم کمک رسانی سریع به مردم یمن و حملات هوایی در استان صعده و الحدیده از جدیدترین تحولات مربوط به یمن محسوب می شود.

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای خود نوشت: "حمله انقلابیون یمن به مرزهای عربستان"

روزنامه "جمهوری اسلامی" در تیتر یک خود نوشت: "یمن در آستانه فاجعه انسانی از شورای امنیت و سازمانهای بین المللی درخواست کمک کرد"

***

ادامه سرکوب سیاه پوستان در آمریکا

اعتراضات در آمریکا علیه نژادپرستی و برخورد خشن پلیس آمریکا با سیاه پوستان ادامه دارد.

روزنامه "سیاست روز" با بیان اینکه "سراسر ایالات متحده صحنه تظاهرات ضدنژادپرستی شد"؛ نوشت: "سرکوب تنها درمان آمریکا برای زخم های سیاه پوستان"

روزنامه "وطن امروز" نیز از دستگیری ده ها معترض آمریکایی خبر داد و نوشت: "پیوستن کارگرها به سیاهان"

***

ظریف در محاصره

در طول ماه های گذشته "ظریف" یکی از خبرسازترین وزرای دولت بوده است و عملکردش در وزارت کشور موافقان و منتقدان بسیاری دارد.

روزنامه "هفت صبح" با بیان اینکه "اصلاح طلبان هم در حمله به وزیر پرکار دولت به اصولگرایان و سناتورهای آمریکایی پیوستند" در تیتر یک خود نوشت: "ظریف در محاصره"

روزنامه "آرمان امروز" نیز عکسی تمام قد از ظریف منتشر و تیتر "مصائب آقای دیپلمات" را برای آن برگزید. این روزنامه همچنین نوشت: "دیپلمات آرام، آماج واکنش های جنجالی"

روزنامه "کیهان" نیز تیتر یکی به این شرح داشت: "توهین دولت به شعور مردم؛ فکت شیت ایرانی منتشر می شود، نمی شود، شده است!"

در یکی از تیترهای روزنامه "روزان" می خوانیم: "پاسخ رئیس جمهور به منتقدان: فکت شیت ایران قبل از آمریکا منتشر شد"

***

لغو تحریم ها پس از راستی آزمایی ایران

برخی از روزنامه های امروز از قول "صالحی" خبر از "رفع سریع همه تحریم ها" داده بودند و برخی از روزنامه ها نیز تیترهای خود را بر اساس گفته "کاخ سفید" انتخاب کرده و از "لغو تحریم ها پس از راستی آزمایی" و همچنین "کاهش تحریم ها، به جای لغو تحریم ها" نوشته بودند.

هر چند روزنامه "مردم سالاری" از قول "رئیس سازمان انرژی اتمی ایران" نوشت: "غربی ها رفع سریع همه تحریم ها را پذیرفته اند"؛ اما روزنامه "عصرایرانیان" تیتر یکی به این شرح دارد: "سخنگوی کاخ سفید: تحریم ها را فقط کاهش می دهیم"

تیتر 2 روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است:

رویش ملت: "کاخ سفید: لغو تحریم ها پس از راستی آزمایی ایران"

حمایت: کاخ سفید: به ایران اعتماد نداریم"

***

راهپیمایی 8 هزار نفری پس از 8 سال

مراسم روز جهانی کارگر در تهران برگزار شد. روزنامه "شرق" در تیتر یک خود با بیان اینکه "کارگران پس از 8 سال مجوز گرفتند" نوشت: "مجالی برای راهپیمایی"

روزنامه "قانون" نیز در این خصوص نوشت: "راهپیمایی 8 هزار نفری پس از 8 سال"

"ایران" در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "اولین راهپیمایی کارگری بعد از 8 سال"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.