نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: درخشش قدرت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی در جریان مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 برای جامعه جهانی امری مسلم و غیرقابل انکار شد.

قدرت سیاسی ایران در مذاکرات هسته ای به جهانیان اثبات شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد روز یکشنبه در جلسه شورای اداری مراغه افزود: در سایه قدرت سیاسی نظام جمهوری اسلامی، قدرت های بزرگ دنیا که خود را کدخدای جهان و متولی امور کره خاکی می دانند، با رعایت ادب و تکریم رهبر معظم انقلاب، مسوولان، دولت و ملت ایران پای میز مذاکره می نشینند.

وی با بیان این که اکنون انقلاب اسلامی در منطقه و صحنه بین المللی از موقعیت و جایگاه بسیار فاخر و استثنایی برخوردار شده است، اظهار کرد: در سایه این قدرت، قدرت های جهانی پس از 12 سال ستیز و جنگ تمام عیار در موضوع هسته ای، پای میز مذاکره با ما نشستند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنگی که جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای با قدرت های بزرگ جهان داشت، در دوران دفاع مقدس با آن مواجه نشد، چرا که در دوره جنگ تحمیلی، ایران با عراق می جنگید و دیگر کشورها پشت سر رژیم صدام قرار داشتند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآوری کرد: در تهاجم غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای، همه به صورت شفاف و با مدیریت آمریکا با سه هدف جمع آوری کامل تمام تجهیزات و فناوری هسته ای، نابودی تجهیزات به طور کامل و تعطیلی هر نوع تحقیقات در این زمینه به جنگ با ایران آمده بودند.

وی گفت: غرب پس از 12 سال جنگ و ستیز در موضوع هسته ای، در برابر قدرت استقامت مردم ایران، مدیریت مدبرانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب و مصلحت جویی مصالح ملت ایران از سوی ایشان، ناچار به گفت و گو روی آورد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این که اراده قطعی دولت، مجلس و ملت بزرگ ایران در موضوع هسته ای، حرکت در چارچوب ارایه شده از سوی رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: در این مسیر همه تلاش می کنند تا ایران هسته ای در جهان به تثبیت برسد و غرب بداند که ما به کلاهک هسته ای نیاز نداریم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: خلع سلاح هسته ای در جهان اراده جمهوری اسلامی است و در این مسیر پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اقتدار دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی گفت: در سایه قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی، آمریکا با وجود این که دو دهه اعلام می کند که گزینه های مختلفی روی میز است، جسارت حمله به ایران را ندارد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران از بالاترین سطوح امنیتی برخوردار است، یادآوری کرد: جمهوری اسلامی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای ملت های عراق و سوریه و سایر ملت های منطقه، پیام آور امنیت است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به قابلیت و توان علمی کشور در عرصه های مختلف از جمله نانو، هوا فضا و لیزر ادامه داد: این توانایی ها از آموزه های دینی الهام می گیرد و براساس این آموزه ها، جهان باید به دست لایق ترین و شایسته ترین افراد اداره شود.

وی گفت: در دوران غیبت نیز مدیریت باید در دست فقهای عادل، صالح، مدیر، مدبر و متواضع در برابر خدا و مقاوم در برابر دشمنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: این امر تحقق نمی یابد مگر این که ملت ها، این آموزه ها را فرا بگیرند و به آن عمل کنند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این که جمهوریت و اسلامیت، ریشه ها و ارکان اقتدار جمهوری اسلامی بوده و باید تقویت شوند، اظهار کرد: حراست و حفاظت از این سرمایه ها، وظیفه همه مردم و مسوولان است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: مردم، همه سرمایه ما بعد از خداوند هستند چراکه هر چه داریم از آنها است و باید مردم را ارج دهیم که متاسفانه با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به معنی واژه ارباب رجوع گفت: باید مردم را در جایگاه ارباب ببینیم و شان و منزلت آنها را بدانیم.

وی با بیان این که ایران در عرصه اقتصادی با جایگاه اصلی خود فاصله دارد، افزود: با توجه به این که درآمدها با هزینه ها هماهنگ نیست، اکنون شرایط مناسبی از نظر اقتصادی نداریم و عمل به اقتصاد مقاومتی راهبرد اصلی نظام اسلامی برای رهایی از این وضع است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما به علت وابسته بودن به نفت و دولتی بودن به شدت در معرض آسیب بوده و باید اقتصادی مبتی بر تولید، مردمی، علمی و درون زا داشته باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: با شناخت قابلیت های کشور و تولید ثروت می توان گوی سبقت را از همه رقبا ربود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه رصدخانه مراغه گفت: این مکان قله قدرت علمی و فناوری ماست و دانش و فناوری کشور ما را نشان می دهد و باید دغدغه مسوولان منطقه برای حفاظت و احیای رصدخانه در کوتاه ترین زمان رفع شود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: رصدخانه مراغه از جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردار بوده و سر در رصدخانه سمرقند و بنای رصدخانه چین از این رصدخانه اقتباس شده است.

مهدی دواتگری با اشاره به قدمت و جایگاه علمی رصدخانه مراغه افزود: در گذشته اقداماتی برای احیای این مرکز و انتقال سایت موجود در این محوطه انجام شد ولی نتیجه ای نداشت.

وی گفت: امسال مجوز انجام مطالعات در محوطه این رصدخانه اخذ شده و احیای آن نیاز به صدور مجوز ماده 215 در قانون بودجه سنواتی و تخصیص بودجه پایدار برای این مرکز است.

دواتگری همچنین با اشاره به منطقه فسیلی مراغه ادامه داد: این منطقه به عنوان بهشت فسیل دنیا شناخته می شود و انجام تحقیقات لازم در آن و برگرداندن فسیل های آن از آمریکا و موزه های مختلف دنیا برای فعالیت مرکز تحقیقات فسیل مراغه ضروری است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این جلسه با بیان این که در دولت های گذشته مصوبات مختلفی برای احیا و انتقال سایت موجود در محوطه رصدخانه تصویب شده و تاکنون این مصوبه ها نتیجه ای دربر نداشته، خواستار تخصیص ردیف بودجه ملی برای احیای این مرکز علمی شد.

ظفر محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه نیز در این جلسه با اشاره به این که مراغه جزو چهار شهر کلان آذربایجان قدیم بوده و 10 شهرستان از مراغه جدا شده و اکنون نماینده مستقلی در مجلس شورای اسلامی دارند، خواستار استقلال نماینده مراغه در مجلس یا تصویب دو نماینده برای شهرهای مراغه و عجب شیر شد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در سفر به مراغه علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری، در همایش روشنگری تحولات منطقه و مسایل روز از نگاه خانه ملت در دانشگاه آزاد اسلامی، تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش و افتتاح شبستان آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) و خیابان یادگاران این شهرستان شرکت و سخنرانی می کند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.