قدس آنلاین- تبریز: دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با انتقاد از عدم همکاری مسئولان محیط زیست در زمینه احیای دریاچه ارومیه گفت: محیط زیست متأسفانه به علت کم کاری اعتبار سال قبل خود را هم نتوانست جذب کند.

محیط زیست ناتوان در جذب  اعتبار احیای دریاچه ارومیه/ محیط زیست به وظایف محوله عمل کند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عیسی کلانتری در نشست کارگروه آب و کشاورزی شهرستان بناب اظهار داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه هم اکنون به دنبال کاهش میزان آب مصرفی در حوزه آبریز آن بوده و در این زمینه تمام امکانات را در اختیار نهادها قرار می‌دهد.

وی با انتقاد از عدم همکاری مسئولان محیط زیست در زمینه احیای دریاچه ارومیه افزود: محیط زیست متأسفانه به علت کم‌کاری اعتبار سال قبل خود را هم نتوانست جذب کند.

کلانتری تأکید کرد: دوستان ما در محیط زیست باید تلاش کنند تا بلکه به وظایف محوله خود عمل کنند.

دبیرستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: برای طرح‌هایی که توسط محیط زیست و سازمان جنگل‌ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی ریزگردها انجام می‌شود، هیچ مشکل اعتباری وجود ندارد و وظیفه محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع جلوگیری از ریزگردهاست.

کلانتری اظهار داشت: کاهش مصرف آب، افزایش بهره‌وری با صنعتی شدن کشاورزی و بهبود وضعیت درآمدی و معیشتی کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه از اهداف مهم طرح احیای این دریاچه است.

4 هزار و 777 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بناب

فرماندار شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت آبی و کشاورزی بناب گفت: شهرستان بناب هم اکنون دارای 3 هزار و 145 حلقه چاه مجاز است و در مقابل آن 4 هزار و 777 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که سهم بیشتری از آب‌‌های زیرزمینی توسط صاحبان چاه‌های غیرمجاز برداشت می‌شود.

ولی الله فرج‌اللهی اضافه کرد: راه‌اندازی مجتمع گلخانه به دلیل صرفه‌جویی در استفاده از آب در این شهرستان ضروری است.

وی گفت: در بحث آبیاری تحت فشار و قطره‌ای همانطوری که در سند تدبیر و توسعه شهرستان نیز لحاظ شده، توسعه آبیاری قطره‌ای جزو برنامه‌هاست و الآن در 800 هکتار از اراضی این شهرستان بحث آبیاری تحت فشار در حال اجراست که ظرف دو ماه آینده عملیاتی می‌شود.

 در ادامه این نشست جمعی از مدیران کل و مسئولان شهرستان در موضوعات مربوط به آسیب‌شناسی خشکی دریاچه ارومیه بر مسائل کشاورزی، منابع آب، منابع طبیعی و محیط زیست مطالبی را بیان کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.