مدیرکل بهزیستی شهرستان‌های استان‌های تهران ضمن اشاره به اینکه در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان دستگاه‌های مختلفی باید حضور داشته باشند گفت: در حال حاضر در لویزان و اسلامشهر دو سامانه‌سرا برای نگهداری متکدیان زن و مرد راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سامانه‌سراهای لویزان و اسلامشهر برای متکدیان زن و مرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، پرویز زارعی در حاشیه سی‌امین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران با عنوان (مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی به طور کلی از طریق بخش دولتی و غیردولتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اقدامات و تصمیمات در حوزه مسئولیت اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود به طوری که بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌بایستی بخشی از سود تولید خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی هزینه کنند.

زارعی خاطر نشان کرد: قطعا فعالیت بخش‌های خصوصی هزینه‌هایی را برای محیط زیست خواهد داشت و به همین جهت می‌بایستی توجه ویژه‌ای را به حوزه مسئولیت اجتماعی داشته باشند.

در ادامه در رابطه با تکدی‌گری در تهران گفت: دستگاه‌های مختلفی طبق آیین نامه شورای اجتماعی وظایفی را بر عهده دارند و در این راستا باید به تعهدات خود عمل کنند.

مدیرکل بهزیستی شهرستان‌های استان تهران ادامه دارد: در رابطه با تکدی‌گری در تهران باید به این نکته توجه داشت که تکدی‌گری در کلان شهری مثل تهران متفاوت با سایر شهرهاست و در واقع تهران سیبل ورودی تکدی‌گری در کشور است.

وی گفت: سازمان بهزیستی، وزارت دادگستری، نیروی انتظامی و شهرداری هر یک وظایفی و تعهداتی را در قبال جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان به عهده دارند و این در حالی است که در تهران ما با حجم قابل توجهی از متکدیان روبرو هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد سایر استان‌ها نیز به تعهدات خود در حوزه تکدی‌گری عمل کنند تا شاهد کاهش این پدیده در کشور باشیم.

زارعی در پایان گفت: در حال حاضر دو سامان‌سرا ویژه ساماندهی و نگهداری متکدیان زن و مرد در لویزان و اسلامشهر راه‌اندازی شده است ضمن این که آمار متکدیان مرد به مراتب بیش از متکدیان زنان است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.