۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: 281483

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران در رسانه های بین المللی بازتاب یافت.

بازتاب افتتاح نمایشگاه نفت در رسانه های خارجی
به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره این نمایشگاه نوشت: انتظار میرود ایران در تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی در پروژه های نفتی خود و چانه زنی درباره قراردادهای احتمالی، پروژه های بزرگ نفت و گاز خود را در نمایشگاه نفت تهران تشریح کند.

این برنامه ها که پیشتر در رسانه های داخلی ایران مطرح شده اند احتمالا محور اصلی برنامه های نمایشگاه چهار روزه نفت و گاز تهران خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه افزود: برگزاری این نمایشگاه در شرایطی است که ایران و شش قدرت جهانی به توافق هسته ای نهایی که به لغو تحریمها منجر خواهد شد، نزدیکتر شده اند.

ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفت اثبات شده جهان و دومین ذخایر بزرگ گاز جهان را در اختیار دارد ولی با توجه به اینکه قیمت نفت در محدوده 60 دلار رسیده و بازار وضعیت اشباع را تجربه می کند صحبت از سرازیر شدن فوری نفت ایران به بازارهای جهانی کمی خوشبینانه به نظر می رسد.

در آستانه توافق هسته ای احتمالی شرکتهای انرژی خارجی در حال بررسی هزینه ها و مزایای حضور در ایران هستند.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در افتتاحیه نمایشگاه نفت نوشت: ایران مصمم به پس گرفتن سهم صادرات نفت خود در بازارهای جهانی است.

زنگنه گفت: کشورهای تولید کننده پس از لغو تحریمها باید فضای افزایش صادرات نفت ایران را فراهم کنند. هیچ یک از اعضای اوپک از قیمتهای کنونی نفت راضی نیستند و عرضه در بازار بیش از حد است. عوامل سیاسی در پس کاهش قیمت نفت وجود دارد.

همچنین پایگاه خبری میدل ایست آی بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در میان امیدها برای حصول توافق هسته ای و تحول وضعیت اقتصادی ایران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه چهار روزه مسئولان برنامه های آتی صنعت نفت ایران را تشریح خواهند کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.