معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد: 70درصد املاک روستائیان دارای سند ملکی نیست و 60 درصد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که در این راستا دولت بدنبال توانمند کردن مردم در این مناطق بدست خودشان است .

60 درصد روستائیان کشور تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری در قم با اعلام آمادگی دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی افزود: دولت تمامی توان خود را در جهت پیگیری و رفع مشکلات روستائیان به کار گرفته است.

وی ادامه داد: در صورت مشارکت جدی روستاییان در کارهای روستایی، دولت آمادگی دارد تسهیلات ویژه ای در اختیار روستائیان و سرمایه گذاران در مناطق روستایی قرار دهد.

اعطای تسهیلات بدون کارمزد به مرزنشینان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری، از اجرا طرح افزایش مشارکت مردمی در توسعه روستاها خبرداد و گفت: هر روستایی که آورده ای برای یک طرح اقتصادی داشته باشد دولت 4 برابر آن مبلغ با کارمزد 3 درصد به آنها ارائه می دهد.

رضوی به برنامه‌های روان‌سازی و تسهیل‌گری ایجاد اشتغال برای روستاها اشاره کرد و ادامه داد: این تسهیلات برای روستائیان مرزی 9 برابر ارائه می شود تا از نظر اقتصادی خودکفا شده و ماندگاری آنها در روستاها افزایش یابد.

34 هزار روستای کشور خالی از سکنه

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور، در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه قریب به 34 هزار آبادی و روستا در کشور تخلیه شده‌اند، اظهار کرد: این وضعیت ضربه بزرگی را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

رضوی ادامه داد: همچنین 38 هزار روستا بالای 20 خانوار، 24 هزار روستا زیر 20 خانوار و 99 درصد از روستاها و آبادی های کشور دارای برق هستند ولی از حیث زیرساخت های روستایی و جاده دچار مشکلاتی هستند.

وی بیان داشت: با بررسی وضعیت خط فقر در کشور می‌بینیم که از 31 استان کشور هزینه‌های روستائیان 22 استان کشور از درآمدهای آنها بیشتر است و 9 استان از جمله قم، تهران و البرز، دارای درآمدی بیش از هزینه ها هستند.

به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور، خراسان رضوی به لحاظ تعداد بالاترین جمعیت روستایی و سیستان و بلوچستان از نظر درصد با جمعیت 51 درصدی بالاترین جمعیت روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.

رضوی در پایان گفت: 70درصد املاک روستائیان دارای سند ملکی نیست و 60 درصد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که در این راستا دولت بدنبال توانمند کردن مردم در این مناطق بدست خودشان است .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.