معاون توسعه بازار شرکت بورس کالا از عرضه سیمان در بورس کالا خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا فراهم شده، اما تاکنون درخواستی از سوی نهادهای ذیربط برای عرضه اموال ارائه نشده است.

عرضه سیمان در بورس کالا/ درخواستی برای عرضه زمین در بورس نداریم
83801.jpg

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به عرضه سیمان در بورس کالا اشاره کرد و گفت:بعد از انجام رایزنی‌های مختلف، اولین محموله صادراتی سیمان اواخر خرداد ماه از طریق بورس کالا صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد:در سال 1392 عرضه صادراتی سیمان در بورس کالا انجام شد، اما با افزایش قیمت این محصول عرضه سیمان در بورس منتفی شد و اکنون با متعادل شدن وضعیت، مانعی برای قیمت‌گذاری این محصول از طریق بورس کالا وجود نداشته بنابراین جلسات متعددی با وزیر صنعت و انجمن سیمان برگزار شده و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته سیمان صادراتی و سپس سیمان وارداتی در بورس کالا عرضه شود.

پناهی همچنین در خصوص عرضه زمین و املاک در بورس کالا گفت: در این خصوص بررسی‌های لازم صورت گرفته و دستورالعمل‌های مورد نیاز در خصوص عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا تدوین شده است.همچنین در سیستم معاملاتی بورس کالا تغییراتی ایجاد شده و بسترهای لازم برای عرضه و قیمت گذاری املاک و مستغلات فراهم شده است.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا با بیان اینکه مذاکرات با نهادهای ذیربط انجام شده و توضیحاتی در این خصوص به ذی نفعان ارائه شده است،خاطرنشان کرد:با فراهم کردن شرایط لازم قرار شد تا دستگاه های اجرایی مانند سازمان املاک تملیکی و برخی بانکها اموال خود را در بورس عرضه کنند، اما تاکنون درخواستی برای عرضه اموال در بورس کالا ارائه نشده است.

پناهی یادآور شد: بورس کالا در این راستا مذاکراتی با سازمان اموال تملیکی و بانک‌هایی همچون کشاورزی، سپه و ملت انجام داده است و منعی برای عرضه اموال در بورس کالا وجود ندارد، اما علی رغم تغییر و بهبود شرایط درخواستی در این خصوص وجود ندارد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.