۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 281707

با وجود ادعاهای عربستان مبنی بر تصمیم این کشور برای برقراری آتش‌بس پنج روزه در یمن، جنگنده‌های سعودی به همراه یگان‌های توپخانه شب گذشته یکی از شدیدترین حملات خود علیه یمن را انجام دادند که ده‌ها کشته بر جای گذاشت.


حملات شدید عربستان به استان صعده یمن

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جنگنده‌های عربستانی شب گذشته تا بامداد امروز (جمعه) ده‌ها منطقه در استان صعده، واقع در شمال یمن را بمباران کردند که این بمباران هوایی همزمان بود با گلوله باران سنگین مناطق مختلف این استان توسط توپخانه سعودی که گفته می‌شود یکی از شدیدترین حملات عربستان به یمن بوده است.

استان صعده در نزدیکی مرزهای جنوبی عربستان خواستگاه اصلی حوثی‌های یمن است و ریاض مدعی است که حملاتی از این منطقه به داخل عربستان انجام شده است.

همزمان با حملات شدید به صعده، جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان نیز مواضع گروه‌های مخالف عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن در شهر عدن، واقع در جنوب این کشور را بمباران کردند.

حملات 24 ساعت گذشته عربستان پس از نشست محمد بن سلمان، وزیر دفاع و پسر پادشاه عربستان با مسوولان نظامی این کشور برگزار شد که پس از این نشست احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی هشدار داد که حملاتی شدید علیه حوثی‌ها آغاز خواهد شد. این حملات گفته می‌شود در پاسخ به حملات خمپاره‌ای به استان نجران عربستان صورت می‌گیرد که بیش از هشت عربستانی در آن کشته شدند.

روز گذشته وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای آمریکایی خود در ریاض وعده داده بود که عربستان برای "امدادرسانی بهتر" امکان اجرای آتش‌بسی پنج روزه در یمن را در دستور کار قرار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.