مهاجرت اهالی صعده به مناطق امن تر ادامه دارد اما بیشتر مردم با وجود تهدیدهای عربستان سعودی در منازل خود مانده اند و جایی برای رفتن ندارند. عربستان اعلام کرده که تمام نقاط شهر صعده را بمباران و آن را به زمین سوخته تبدیل خواهد کرد.

هشدارهای بی اثر عربستان نسبت به عملیات زمین سوخته در صعده + فیلم
شاهدان عینی گزارش دادند که بر اساس آخرین تحولات یمن بخصوص صعده و مهاجرت اهالی این منطقه با توجه به هشدار عربستان مبنی بر حمله به سراسر این منطقه، حملات به همه شهرها و روستاها و مناطق استان صعده ادامه دارد، مهاجرت اهالی و ساکنان صعده به شدت ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، بسیاری از افراد به مناطق کوهستانی و نیز اطراف شهر پناه برده اند اما بسیاری از مردم هم هنوز در منازل خود مانده اند و جایی برای پناه بردن به آنجا ندارند، در نتیجه ترجیح داده اند در منازل خود بمانند هر چند که حملات شدت پیدا کرده است و همه مناطق و همه ساختمان ها اعم از مسکونی و دولتی و خدماتی هدف قرار می گیرند.
امروز همه شبکه های ارتباطی در صعده نابود شد و برقراری ارتباط با اهالی این منطقه بسیار دشوار است و به سختی می توانیم با آنجا تماس بگیریم.
بر همین اساس ممکن است اوضاع در ساعات آینده، با توجه به هشدارهایی که داده شده است، وخیم تر شود.
همچنین امروز حملات هوایی به استان عمران در نزدیک صعده نیز کشیده شد و بر اثر آن برخی منازل و یکی از بیمارستان های دولتی آنجا هدف قرار گرفت.
بر اساس آخرین گزارش ها در این حملات شماری از افراد نیز کشته و زخمی شده اند.
این شاهدان درباره  حمله به منازل برخی رهبران جنبش انصارالله و واکنش این جنبش به هشدارهای عربستان در خصوص حمله به سراسر صعده به عنوان پایگاه این جنبش گفتند: در این حملات منازل شهروندان و برخی اعضای انصارالله هدف قرار گرفته اند اما در این حملات هیچ تفاوتی بین منازل شهروندان عادی و رهبران انصارالله قائل نمی شوند.
 
انصارالله این حملات را جنایات جنگی علیه غیرنظامیان بی دفاع می داند. انصارالله واکنشی رسمی نشان نداده است و واکنش ها به قبایلی محدود می شود که به حملات در مناطق مرزی پاسخ می دهند.
بر اساس گزارش های رسیده، قبایل امروز نیز مواضع سعودی ها را هدف قرار دادند و به گفته برخی منابع موفق شدند یکی از واحدهای نظامی وابسته به گارد مرزی عربستان را هدف قرار دهند.
بنابر این گزارش و بر اساس  حملات عربستان به منازل رهبران انصارالله ،اطلاعات موثقی درباره این حملات در دست نیست و جنبش انصارالله نیز بیانیه ای در این باره صادر نکرده است.
استان صعده، ماهیت قبیله ای دارد و شغل بیشتر مردم کشاورزی است و انواع میوه ها از آنجا به دیگر استان های یمن و حتی عربستان سعودی صادر می شود.
بهترین میوه ها از این استان به عربستان صادر می شود.
جمعیت صعده بر اساس آخرین نظرسنجی ها حدود پانصد هزار نفر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.