قدس آنلاین:مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از تدوین و یکپارچه‌سازی اطلاعات پایه منابع آب حوضه‌های آبریز درجه دو خراسان شمالی خبر داد.

اطلاعات پایه حوضه‌های آبریز خراسان شمالی یکپارچه شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،مهندس جواد مشکینی گفت: اترک، گرگانرود ، و کویر مرکزی حوضه‌های آبریز خراسان شمالی را تشکیل می دهند.

وی افزود: گزارش تلفیق و بیلان حوضه آبریز اترک، حوضه آبریز گرگانرود و حوضه آبریز کویر مرکزی در استان خراسان شمالی برای دوره زمانی5 ساله تدوین شده است.  

وی همچنین تدقیق مرز دشت‌ها و آبخوانهای آبرفتی و اعمال مرزجدید محدوده‌های مطالعاتی و به روز رسانی بانک اطلاعات جغرافیایی منابع آب سطحی و زیرزمینی بر اساس لایه‌های اطلاعاتی موجود را از دیگر اقدامات دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی برشمرد.

به گفته وی، متوسط بارش سالانه در استان خراسان شمالی 230 میلیمتر و حجم کل منابع آب تجدیدپذیر استان یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب در سال است که 61 درصد از این حجم معادل 870 میلیون متر مکعب، آبهای سطحی،  و 39 درصد معادل530 میلیون متر مکعب مربوط به آبهای زیرزمینی است.

مهندس مشکینی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی 11 دشت دارد که وزارت نیرو به علت بهره‌برداری بیش از حد کشاورزان از منابع آب زیرزمینی،  توسعه بهره‌برداری از این منابع را در هشت دشت ممنوع اعلام کرده است.

انتهای خبر/.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.