قدس آنلاین- اصفهان: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: به منظور بهره‌گیری از نظرات تولیدکنندگان، از این به بعد در هر جلسه کارگروه اشتغال این استان، دقایقی برای بیان صحبت‌ها و درد دل های یک کارآفرین نمونه در نظر گرفته شود.

دقایقی برای بیان درد دل های‌ کارآفرینان نمونه !

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در کارگروه اشتغال استان ، افزود: در سال جاری تعداد 4 هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی مختلف مورد بازرسی قرار گرفت که نتیجه آن این است که واحدهای تولیدی استان در بخش صنعت دارای مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی افزود: در سال‌های گذشته به علت تحریم، کاهش ارزش پول ملی، عدم پرداخت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش صنعت، عدم تعلق گرفتن تسهیلات به صنایع بدهکار و وصول ارزش افزوده مالیات صنایع، مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: به منظور بهره‌گیری از نظرات تولیدکنندگان، از این به بعد در هر جلسه کارگروه اشتغال، دقایقی برای بیان صحبت‌های یک کارآفرین نمونه در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: برقراری مجدد یارانه صادرات برای واحدهای مولد صادرکننده، اعمال بخشودگی جرائم کارمزد بانکی، استمهال با‌ مدت مناسب برای واحدهای بدهکار به سیستم بانکی، ارتقای فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخلی و الزام تولیدکنندگان به بهبود کیفیت کالاهای داخلی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

سهل‌آبادی عنوان کرد: کاهش تعطیلی‌های بی‌رویه صنایع، تمرکز سیاست خارجی بر بهبود روابط خارجی، تأمین مواد اولیه و قطعات یدکی با اعتبار اسنادی، انعطاف‌پذیری سود بانکی برای اهالی صنعت و معدن، مشارکت بیشتر بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذار و تأمین تنخواه برای گمرک اصفهان نیز باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در احداث نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، بر حضور فعال برندها در مناطق گردشگری استان مثل چادگان و احداث پاویون ثابت نمایشگاهی از مجموعه صنایع خوشنام اصفهان تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه باید صنایع بزرگ و آلاینده به تأمین مواد اولیه و قطعات از سایر صنایع استان ملزم شوند، گفت: زیرساخت جاده‌ای حمل و نقل کالا برای بازارچه‌های داخل استان نیز باید ساماندهی شود.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری کنگره بین‌المللی فرش اصفهان برای احیای این صنعت در استان، بیان کرد: استانداری اصفهان باید با برقراری ارتباط با سفارت ایران در بغداد، بخشی از بازار مصرف این کشور را به دست آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.