قدس آنلاین- اصفهان:با همکاري کارکنان واحد تعميرات باتري‌شارژر وUPS فولاد مبارکه، 58 سل از باتري‌‌شارژرهاي 830 آمپر ساعتي اسيدي نيروگاه فولاد مبارکه اصفهان که نقش بسیار مهمی در تأمین برق واحد MIS(مکانیزم قطع و وصل کلیدهای قدرت، رله‌های حفاظتی و سیستم روشنائی اضطراری در صورت قطع برق) به عهده دارد، احياء و بازيابي شد.

بازیابی 58 باتری شارژر 830 آمپرساعتی نیروگاه فولاد مبارکه

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، اين خبر را کورش ايزدي، کارشناس تعميرات باتري شارژر و UPS داد و در اين خصوص افزود: واحد تعمیرات باتری شارژر و UPS، به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های واحد تعمیرات الکترونیک، مسوولیت تعمیرات و نگهداری و حفظ آماده به کاری تعداد زیادی از دستگاه‌های باتری شارژر و UPS صنعتی که پشتیبان خطوط تولید کارخانه هستندرا به عهده دارد.

وي با اشاره به اين مطلب که باتری‌های بکار رفته در این سیستم‌ها (خصوصاً باتری‌های با طول عمربالا) از نوع اسیدی و نیکل کادمیوم و دارای قیمت بالایی می‌باشند‌، ادامه داد: نگهداری این باتری‌ها، اهمیت زیادی در طول عمر و درصد آماده به کاری آنها در مواقع اضطراری دارد.

ايزدي با تأکيد بر اين نکته که این واحد علاوه بر انجام به موقع و صحیح تعمیرات و نگهداری سیستم‌های باتری شارژر و UPS نقش بسیار مهمی در احیا و بازیابی باتری‌ها داشته است، خاطر نشان کرد: طول عمربرخی از باتری‌ها در صورت نگهداری صحیح می‌تواند تا 25 سال باشد.

کارشناس تعميرات باتري شارژر و UPS این واحد در مورد آثار اقتصادي بازیابی و احیاء باتری‌های نیکل کادمیوم طی سالهای گذشته گفت: با احیا این باتریها تاکنون صرفه جویی‌های اقتصادي قابل توجهي در سطح فولاد مبارکه حاصل شده است.

وي با بيان اينکه تعداد 58 سل از این نوع باتری با ارزش تقریبی 160 میلیون تومان احياء و بازيابي شدند تصريح کرد : علاوه بر آثار اقتصادي اجراي اين پروژه، کسب دانش فني احياء و بازيابي و در نهايت توانمندي تعمير اين نوع باتري‌ها از ديگر نتايج ارزنده اجراي اين پروژه است.

 ايزدي با تأکيد بر اهميت تعمیر و نگهداری صحیح و به موقع اين باتریها و نقشي که اين تجهیزات در افزایش آماده به کاری خطوط دارند اظهار کرد: اين واحد آمادگی دارد تا اين قبيل باتري‌ها را در بالاترين سطح، احيا و در اختيار واحدهاي بهره‌برداري قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.