۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 282598

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بیماری مدرک‌گرایی مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.

قرائتی:تب مدرک‌گرایی را از جامعه دور کنیم
به گزارش (ایسنا)، منطقه البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در همایش سبک زندگی حضرت معصومه(س) که در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز جامعه ما مملو از تحصیل‌کردگانی است که هیچ کدام تخصص کافی ندارند و تنها وارد دانشگاه شده‌اند که عدم توجه به نیاز بازار کار موجب شده دانشگاه هفت میلیون تحصیل کرده به جامعه تحویل دهد که بسیاری از آنها بیکار هستند.

وی افزود: اگر امروز دولت همه کارمندان خود را بازنشسته کند فقط دو میلیون صندلی خالی می‌شود و باز هم پنج میلیون نفر بیکار می‌مانند.

این مقام مسئول کارکرد نامناسب آموزش و پرورش را علت اصلی ایجاد معضل تحصیل‌کردگان بیکار دانست و گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که تحصیل کردگان با بار علمی و مهارت کافی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند و تب مدرک‌گرایی را از جامعه دور کنیم.

وی تاکید کرد: مهارت‌آموزی دانشجویان موثرترین راه برای برون‌رفت از مشکل بیکاری است لذا دانشگاه‌ها باید زمینه‌ای را فراهم سازند تا همه دانشجویان هنری را یاد بگیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه زندگی اشرافی، قناعت نکردن و آداب و رسوم غلط را از جمله معضلاتی دانست که ازدواج را برای جوانان دشوار کرده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد افزایش سن ازدواج در جامعه هستیم که این امر مشکلات بسیاری را برای جوانان و جامعه ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از جوانان به بهانه ادامه تحصیل و دانشگاه ازدواج خود را به تعویق می‌اندازند در صورتی که ازدواج هم جزیی از زندگی است و در سن مناسب خود باید صورت بگیرد.

قرائتی ازدواج آموزش و پرورشی را مطلوب‌ترین نوع ازدواج دانست و گفت: در این نوع ازدواج پسر و دختر در دوره نوجوانی عقد کرده و یک رابطه حلال را آغاز می‌کنند و بعد از رسیدن به سن ازدواج تحقیقات با یکدیگر ازدواج کنند.

وی در پایان سخنان خود مدرک بالای تحصیلی را یک ارزش دانست و گفت: اخذ مدارک بالای تحصیلی باید پس از تامین نیازهای اولیه انسان مورد توجه قرار بگیرد و طبق تعابیر قرآن کریم همسر برای انسان حکم پوشاک را دارد که این مهم جزء نیازهای اولیه به شمار می‌رود، لذا باید شرایطی را فراهم کنیم تا جوانان ازدواج آسان را سرلوحه خود قرار دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.