سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از اجرایی شدن بخش نخست سرمایه گذاری خارجی در معدن روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین معدن روی خاورمیانه در ماه های آینده خبر داد.

بزرگترین معدن روی خاورمیانه در آستانه جذب سرمایه گذار خارجی

به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در همین راستا طرح تجهیز معدن سرب و روی مهدی آباد که قرارداد آن سال گذشته با هدف تامین آتی مواد مورد نیاز صنایع روی و سرب کشور منعقد شد، اجرایی می شود.

بر اساس این گزارش؛ ارزش این قرارداد بیش از یک میلیارد دلار است که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت های عمانی، استرالیایی و ایرانی تامین مالی خواهد شد و قرار است طبق توافقات صورت گرفته، بزودی بخش نخست سرمایه به ارزش 20 میلیون دلار از سوی طرف خارجی این کنسرسیوم تامین و به طرح تزریق شود.

معدن روی و سرب مهدی آباد در استان یزد یکی از بزرگترین معادن این ماده معدنی در جهان و بزرگترین معدن خاورمیانه است.

این معدن جایگزین معدن روی انگوارن در استان زنجان محسوب می شود و بیش از 160 میلیون تن ذخیره ماده معدنی روی دارد. همچنین سرب، باریت و جیوه نیز دیگر مواد معدنی مهدی آباد است.

این معدن از نیمه دوم سال گذشته استخراج و تولید باریت را آغاز کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

در حال حاضر معدن مهدی آباد بالاترین حجم استخراج باریت در ایران به خود اختصاص داده و اقدام به جذب سرمایه گذار جهت احداث کارخانه فرآوری یک میلیون تنی باریت کرده است.

هدف اصلی طرح تجهیز معدن مهدی آباد یزد؛ باطله برداری، استخراج و احداث کارخانجات 100 هزار تنی شمش روی و نیز کارخانه 100 هزار تنی تولید کنستانتره روی عنوان شده است.

 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.