رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورداری از آب و هوای و شرایط مطلوب ، ظرفیتی برای استقبال سه سرمایه گذارماهیان خاویاری را در این استان فراهم کرده است.

سرمایه گذاری سه شرکت درزمینه ماهیان خاویاری درکهگیلویه و بویراحمد

جعفر گوهرگانی  در گفت و گو با ایرنا از استقبال سه سرمایه گذار پرورش ماهی خاویاری دراین استان خبر داد و افزود:یک مورد از این تعداد در منطقه ده شیخ بویراحمد به ظرفیت یکهزار تن و موافقت اولیه 70تن ، دو مورد در زیردست سد کوثر گچساران تقاضای اجرای طرح پرورش ماهی خاویاری با تولید بالا کرده اند.

گوهرگانی اظهار کرد: شهرستان گچساران یکی از مهمترین شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی است و از قابلیت های متنوعی در این زمینه برخورداراست.

وی عنوان کرد: حمایت از سرمایه گذاری در خصوص پرورش ماهی خاویاری موجب توسعه این طرح مهم در تمامی نقاط مستعد کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

گوهرگانی به ظرفیت بالای تولید ماهی قزل آلا دراستان اشاره کرد وگفت: در منطقه بید انجیر چرام طرح پروش ماهی قزل آلا با ظرفیت یک هزارو 100 تن بدون استفاده از تسهیلات بانکی آغاز شده که چنین مزرعه پرورش ماهی با داشتن ظرفیت توسعه در کشور نیز بی نظیر است.

این کارشناس ارشدکشاورزی با بیان اینکه برخی از دستگاه ها و نهادهای اجرائی در این زمینه با سرمایه گذار همکاری نمی کنند و مانع کار می شوند، خاطرنشان کرد: باید تعامل بین دستگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد تقویت شود.

کهگیلویه و بویراحمد با توجه به به برخورداری از دو منطقه سردسیری و گرمسیری وجود هفت رودخانه پرآب و تعداد پرشماری چشمه سار با دبی آب بالا ظرفیت کم نظیری برای تولید ماهی های سردآبی و نیز ماهی خاویاری را دارد.

کهگیلویه و بویراحمد سالانه ظرفیت بیش از 13 هزار تن انواع ماهی سردآبی در 95مزرعه پرورش ماهی را دارد اما بخشی از این ظرفیت تولید به دلیل شیوع یک بیماری از دوسال گذشته راکد مانده است.

 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.