قدس آنلاين – سبزوار : فرمانده جديد انتظامي شهرستان سبزواردر نخستين جلسه خود با اصحاب رسانه  تحت عنوان " تعامل با رسانه هاي جمعي  گفت : لازمه كار خبرنگاري صراحت و بيان حقيقت است . 

خبرنگاران چشم بينا و حلقه اتصال بين مردم و مسئولان هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاين از سبزوار سرهنگ محمد هاشم زاده هاشمي  از رسانه ها بعنوان یکی از ابزارهای مؤثر و مفید در زمینه آگاهی بخشی و اثرگذاری بر حفظ ارزشها و هنجارهای جامعه و جهت دهی زندگی اجتماعی و رشد و هدایت افکار عمومی ياد كرد و افزود : رسانه های گروهی به واسطه هدایت رفتار اجتماعی به سمت الگوهای قابل قبول، نقش مهمی در جامعه بر عهده دارند، تا آنجا که دانشمندان علوم اجتماعی، رسانه های جمعی را در ردیف عوامل شخصیت ساز قرار داده و بر این باورند که رسانه های جمعی می توانند هنجارهای اجتماعی را تقویت و یا تضعیف سازند.

وي اظهار داشت : نقش مثبت رسانه ها در فرایند توسعه و نضج مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم و بالندگی نظامهای مردمسالار، به گونه ای است که از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود.

رييس پليس سبزوار با بيان اينكه خبرنگاران چشم بينا و حلقه اتصال بين مردم و مسئولان هستند تصريح كرد : در میان وسایل ارتباط جمعی، "مطبوعات" به لحاظ برخورداری از نقش گسترده در انتقال اخبار، نظرات و اطلاعات و به دلیل تنوع و تکثر مطالب و محتوا و به تبع آن، قابلیت ارتباط با طبقات مختلف جامعه، تأثیر تعیین کننده و قابل توجهی در فرهنگ سازی، تنویر و شکل دهی افکار عمومی دارد.

هاشمي ادامه داد :  رسانه ها به واقع زبان گویایی هستند که مطالبات و انتقادات مردم را به گونه ای شفاف در معرض دید مسئولان نظام قرار می دهند، بنابراین "آزادی بیان"، رکن اصلی حرفه خبرنگاری است.

وي با بيان اينكه هرگز ايرانيان سابقه بت پرستي نداشته اند ياد آور شد : اين خصيصه ايران را در بين جهان منحصر بفرد نموده است .

فرمانده انتظامي سبزوار با تاكيد براينكه تاريخ و تمدن آثار خود را به مرور زمان محو نمي كند خاطر نشان كرد: سابقه شهرستان سبزوار نيز پيوند محكمي با سابقه تاريخي كشورمان را دارد.

وي در عين حال گفت : سبزوار در بين استان از پيشينه و قدمت بالاتري برخوردار است و وجود دانشمندان ، علما ، مورخين و فرهيختگان در گذشته و حال مبين همين مطلب است .

 وي با تشريح فرازي از سخنان گهر بار امير مومنان حضرت علي (ع ) در نهج البلاغه ، بر پايبندي مسئولان به نظام مقدس جمهوري اسلامي و رعايت اخلاق رضوي در تكريم مردم تاكيد كرد .

 وي به نقل از مقام معظم رهبري ( مدظله ) در خصوص نيروي انتظامي گفت: معظم له نيروي انتظامي را مظهر اقتدار نظام دانستند وبه واقع ما بايد نيز در اين خصوص گامهاي موثري برداريم .

 رييس پليس سبزوار نيروي انتظامي را ويترين همه قوا و نيروهاي مسلح دانست و افزود : مردم غيور ايران روزانه با يكصد و چهار نوع ماموريت اين نيرو در ارتباط هستند .

 وي ادامه داد : مردم بايد احساس كنند كه پليس هم قانونمند و هم مهربان است .

سرهنگ هاشمي جنس ماموريت پليس را به  دو صورت تعامل و تقابل عنوان نمود و اضافه كرد : نيروي انتظامي قطعا با مردم تعامل خواهد داشت و در تقابل با هنجار شكنان مماشات و كوتاهي نخواهد كرد .

فرمانده انتظامي سبزوار بزرگ همچنين در خصوص امنيت پايدار به تفصيل سخن گفت و امنيت را بستر توسعه بر شمرد .  /  انتهاي پيام

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.