قدس آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: میدان شهدای مشهد بعد از حرم مطهر رضوی به عنوان دومین مرکز تجمعات، هویت‌بخشی، تاریخ انقلاب و عرصه‌های اجتماعی در بین ایران و ایرانیان شناخته شده است.

میدان شهدا دومین مرکز  هویت بخشی مشهد است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مقدوری در جریان بازدید از پروژه میدان شهدا و برگزاری جلسه کمیسیون ماده 5 در تالار شهر افزود: تالار شهر همچنین بعد از حرم مطهر امام رضا(ع) می‌تواند بزرگترین نماد مشهد شود چرا که معماری آن به همراه نوع پردازش و جغرافیای مکانی آن اثری بی‌بدیل است.

وی اظهار داشت: در گذشته و قبل از شروع عملیات اجرایی پروژه تالار شهر پیشنهاد داده شد که این ساختمان را با 30 طبقه به انتها برسانید تا به عنوان تنها و بلندترین ساختمان شهر , نما و ویژگی خاصی به شهر بدهدکه متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: پیشنهاد می‌کنیم که برای احداث برج شمالی طرح میدان شهدا این ساختمان با تعداد طبقات بالا در نظر گرفته شود تا کاربری‌های فرهنگی، اجتماعی شاخصی در آن قرار داده شود.

مقدوری در ادامه گفت: برج جنوبی میدان شهدا را به دلیل مزاحمت، سایه‌اندازی معکوس و آثار نامطلوب نمی‌توان مرتفع‌تر از مصوبه فعلی ساخت و پیشنهاد مرتفع‌سازی برج تنها برای برج شمالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خانم IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    واقعا باعث تأسف است. مسلما معماران و طراحان این پروژه چندان هنری در این عرصه ندارند و به همین دلیل نتوانسته اند طرحی متناسب با هویت دینی و ملی برای این میدان ارائه کنند. فضای زیبا و سرسبز این منطقه از بین رفته و فقط چندین ساختمان با ظاهری زشت و زننده جایگزین آن شده است.