۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
کد خبر: 284118

كسي كه ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد گرفته از سال ۸۴ بوده و چندين سال از اين تاريخ گذشته و به دليل انباشت سود و جرايم به اين مبلغ رسيده است

7هزار موسسه مالی غیرمجاز
معاون نظارتي بانك مركزي در واكنش به اينكه بانك‌هاي دولتي به راحتي وام نمي‌دهند اما افرادي با تبليغات آشكار و به راحتي وام با سود ۱۲درصد از همين بانك‌هاي دولتي براي مردم دريافت مي‌كنند، گفت: قسمت اعظمي از دارايي‌های بانك‌ها در قالب تسهيلات به شركت‌ها و موسسات صنعتي بزرگ ارائه شده است. اگر فكر كنيم كه اين منابع و دارايي‌ها به بانك برمي‌گردد يك تصور باطل است به اين دليل كه وقتي زمان پرداخت بدهي‌ها در سررسيد فرا رسيد مجدداً متقاضي دريافت اين تسهيلات بوده و چنين فرآيندي هميشه ادامه دارد.
حميد تهران فر با حضور در برنامه پايش يادآور شد: كسي كه ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد گرفته از سال ۸۴ بوده و چندين سال از اين تاريخ گذشته و به دليل انباشت سود و جرايم به اين مبلغ رسيده است. چنين فردي به دليل داشتن چند كارخانه و فعاليت گسترده‌اي كه در توليد و صنعت دارد مي‌تواند تسهيلات ميلياردي و بالايي را دريافت كند و مقايسه اينگونه افراد با افراد عادي جامعه در حقيقت يك قياس مع الفارق است.
وي بيان كرد: در حال حاضر يك انسجام در حال شكل‌گيري است كه با موسسات مالي غيرمجاز برخورد شده و اختيارات لازم را نيز به بانك مركزي مي‌دهد. تهران‌فر ادامه داد: حدود هفت‌هزار موسسه غيرمجاز در كشور وجود دارد که بنا به برخی مسائل که در اين برنامه نمي‌شود آن را مطرح كرد هنوز موفق به پلمب آنها نشده‌ایم اما كارهاي لازم را انجام داده‌ايم. 
 /آرمان

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.