قدس آنلاین – لرستان: جعفر بدری در جلسه شورای قضایی استان که در سازمان پزشکی قانونی لرستان برگزار گردید بیان داشت: در حال حاضر با عنایت به منویات ریاست محترم قوّه قضائیه در سفر به استان لرستان بایستی توجه به مطالبات مردم و رفع مشکلات معیشتی و مسکن و.. کارکنان دادگستری در دستور کار قوّه قضائیه قرار گیرد و این امر همکاری قوّه قضائیه با دادگستری استان و پیگیریهای بعد از سفر را می طلبد.

مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی و اداری نیازمند کارشناسی است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، بدری تاکید کرد: فلسفه سفر ریاست قوّه قضائیه و بازرسان به استانها رفع موانع و مشکلات است و هرگاه این مهم تحقق نیابد منویات آن ریاست محترم مسکوت می ماند، بنابراین می طلبد مدیران سازمانها تابعه و معاونین مجموعه دادگستری استان در اوّلین فرصت ممکن نسبت به اجرایی شدن مطالبات کارکنان و رفع مشکلات معیشتی ایشان و همچنین رفع نواقص فنی و عمرانی اقدامی جدی انجام دهند و تنها به صرف ارایه گزارش بسنده ننمایند هر چند ارایه گزارش لازم است و لیکن کافی نیست و تا زمان اجرایی شدن مصوبات بایستی پیگیری صورت پذیرد.

رییس شورای قضایی سپس خاطر نشان کرد: مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی و اداری نیازمند کارشناسی است و بایستی مراجع ذی صلاح و متولی امر به امر پیشگیری و برخوردهای قانونی توجه ویژه ای داشته باشند وتذکر را به عنوان اولین گام در برخوردهای خود مد نظر داشته باشند.

وی در ادامه افزود: منشاء بسیاری از این سوء تفاهمات ناشی از برداشت اشتباه از فرد مسئول است، فرد مسئول بایستی جوابگو باشد نه غیر، بنابراین در اکثر مفاسد اقتصادی و اداری تفیض اختیارات نابجا و سوء استفاده های احتمالی منجر به تخلف می گردد و رفع نیاز ها وکمبودها مهمترین عوامل پیشگیری از وقوع جرایم است.

جعفر بدری سپس اظهار داشت: نظارت دقیق و منظم و مستمر از شیوه عملکرد ادارات و دستگاهها علاوه بر پیشگیری موجب ارتقاء اعتبار آن مجموعه هم می شود و نهایتا" بیت المال از دست درازی مصون می ماند، به همین خاطر بازرسی کارشناسانه می تواند جلوی بسیاری از پدیده های زشت و مفاسد احتمالی را در تمامی عرصه های اجتماعی بگیرد.

رییس کل دادگستری لرستان سپس تاکید کرد: تحت هر شرایطی باید ارتباطات برخی اشخاص متنفذ و سودجویان بایستی رصد شود و اجازه هرگونه اقدامات غیر قانونی و خارج حیطه اختیارات داده نشود در این خصوص دستگاه قضایی استان وسازمان بازرسی با تمام توان آماده برخورد جدی با جرایم ومفاسد اقتصادی و اداری است و هیچ کس و عاملی اجازه دخالت بی جا و بی مورد را ندارد.

بدری سپس بر توجه دقیق مدیران دستگاهها بر اقدامات و فعالیتهای اداری و عمرانی خود تاکید کرد و افزود: وجدان کاری شاخص ارزنده ای است که در پیشبرد امور در تمامی سطوح سازمانی بایستی مورد توجه قرار گیرد و از طرف مدیران به کارکنانی که از این خصیصه انسانی پیروی می نمایند به هر نحوی از انحاء تقدیر و قدردانی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با آغوش باز پذیرای مطالبات  به حق مردم است زیرا دستگاه قضایی قابل دسترس ترین و مطمئن ترین ملجاء رسیدگی به شکایات و تحقق عدالت وامنیت پایدار در جامعه است.


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.