قدس آنلاین یزد- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با اشاره به ثبت بیش از 130 هزار خواسته، اتهام و دعاوی در سیستم دادگستری این استان در سال گذشته، گفت: رویکرد دادگستری استان به سمت پیشگیری از وقوع جرم است.

130 هزار خواسته و دعاوی در سیستم دادگستری استان ثبت شده است

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، "علی اصغر رفاهی" در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خاتم، اظهارداشت : اگر با تلاش همگانی و همکاری بین بخشی، در جهت پیشگیری از وقوع جرم تلاش نکنیم در آینده امکانات قوه قضائیه برای مقابله قهری با جرم و مجرمین کافی نیست.

وی در ادامه به وضعیت مناسب شهرستان خاتم در زمینه کاهش وقوع جرم در برخی از شاخص‎‎ها اشاره و یادآور شد: بنا داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سال 94 نسبت به برگزاری کلاسهای مشاوره و فعال کردن مراکز مشاوره در سطح شهرستان اقدام کنیم.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته در استان یزد بیش از 130 هزار خواسته، اتهام و دعاوی در سیستم دادگستری این استان به ثبت رسیده است.

رفاهی تصریح کرد: در مجموع جرائم مواد مخدر شامل حمل، نگهداری، قاچاق، خرید و فروش استعمال، اعتیاد و  توزیع در شهرستان  خاتم در سال 93 نسبت به 92  قریب به 10 درصد کاهش داشته است.

"محمد زاده رحمانی" فرماندار خاتم نیز در ادامه ضمن ارائه آمار و اطلاعات کلی راجع به شهرستان، از خاتم به عنوان یکی از شهرستانهای بکر و با سرمایه اجتماعی بالای استان یاد کرد و افزود: به موازات صنعتی شدن شهرستان شاهد افزایش مهاجرپذیری نیز هستیم لذا باید با همکاری صاحب نظران و متخصصین، آسیب حضور افراد غیر بومی را در شهرستان به حداقل برسانیم.

"توکلی" دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان نیز در این جلسه از همکاری مثبت و سازنده فرماندار و سایر مسئولین شهرستان با حوزه قضایی تشکر و پیشنهاد برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی و تخصصی با موضوع پیشگیری از جرم را برای معلمین، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و روحانیون و مبلغین شهرستان ارائه داد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.