معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عزم جدی دولت جهت کاهش تصدی‌گری در امور و فعالیت‌های قرآنی و واگذاری این امور به مردم و موسسات قرآنی خبر داد.

فعالیت‌های قرآنی به مردم واگذار می‌شود

به گزارش ایسنا،منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی در نشست با فعالان و مسئولان موسسات قرآنی استان کرمانشاه افزود: به طور جد پیگیر هستیم تا فعالیت‌های قرآنی در موسسات قرآنی پیگیری شود و دولت در این زمینه تنها نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی داشته باشد.

وی به اختصاص اعتبارات مناسب جهت فعالیت‌های قرآنی از سوی دولت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این اعتبارات در سال جاری به حدی هست که اگر درست هزینه شود شاهد بازتاب خوب آن در فعالیت‌های قرآنی کشور خواهیم بود.

حشمتی همچنین فراهم کردن سازو کار ارتقای فعالیت‌های قرآنی در قالب مجموعه‌های مردمی را یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور در بحث تعلیم و آموزش قرآن عنوان کرد و افزود: در همین راستا نیازمند تربیت بیش از پیش مربیان قرآنی و نیز تولید نرم افزارهای آموزشی قرآن هستیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به قطع بیمه فعالان قرآنی اظهار کرد: این اقدام در جهت پالایش و شناسایی فعالان واقعی قرآن است و از خرداد ماه مجددا بیمه فعالان قرآنی برقرار می‌شود.

حشمتی با اشاره به وجود سه هزار بیمه شده فعال قرآنی در سطح کشور اظهار کرد: در تلاشیم تا این تعداد را به هفت تا 10 هزار نفر افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبار در صندوق اعتباری هنر پیگیر تاسیس صندوق حمایت از فعالان قرآنی هستیم تا بتوانیم با راه‌اندازی این صندوق تعداد بیشتری از فعالان قرآنی کشور را بیمه کنیم.

معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از پیگیری برای رتبه‌بندی موسسات قرآنی خبر داد و اظهار کرد: در کنار رتبه‌بندی تلاش ما بر این است تا بتوانیم موسسات قرآن را بیش از پیش به سمت تخصصی‌شدن پیش ببریم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.